SC 2006-07

ESPORTS

La Setmana Cultural per al curs 06-07 va ser la primera en la que els alumnes de l’escola van escollir el tema a treballar. A partir de les votacions que es van realitzar en totes les aules de l’escola el tema escollit va ser:”Els esports”. Arran d’aquesta elecció des del centre, partint dels interessos que mostraven els nois i noies de l’escola, es va anar concretant el programa a desenvolupar.Al llarg dels dies els alumnes de l’escola vàrem treballar en profunditat un esport escollit per cada grup classe i a més a més en vam practicar molts més a les instal·lacions de l’escola i fora d’elles.La inauguració de la Setmana Cultural va anar a càrrec dels alumnes de Parvulari, els quals ens van deixar amb la boca oberta al mostrar-nos totes les activitats atlètiques que coneixien i el domini que en tenien de cada una d’elles!!! Realment va ser una experiència increïble.Aquesta espectacular posada en escena va anar continuada de nombroses xerrades amb esportistes d’èlit, fins i tot vam tenir entre nosaltres campions del Món, i va veure la seva cloenda en dues activitats paral·leles, ja que mentre els alumnes del Cicle Superior van trobar-se amb els alumnes del Cicle Superior del CEIP Pau Casals a les Instal·lacions Poliesportives Olímpia per tal de realitzar unes jornades lúdico-esportives competint en diferents esports, la resta d’alumnes del centre van trobar-se a les Pistes de la Bassa de Sant Oleguer per tal de participar en uns Jocs Olímpics en tota regla.Així doncs, pel grau de participació i motivació que es van mostrar al llarg dels dies, la qualificació de la Setmana Cultural no va poder ser una altra que la d’Excel·lent.

La Chimijoc ha estat la mascota que entre tots els nens i nenes de l’escola hem escollit per a la nostra Setmana Cultural relacionada amb l’ESPORT. Va ser dissenyada per l’alumna de 6è A SÒNIA BASTOS.

TEXT DEL PROGRAMA:

De ben segur que ningú no ha fet mai una llista completa de tots els esports que hi ha en el món, però segur que n’hi ha milers.Alguns, com per exemple el futbol, el bàsquet, l’automobilisme,…apassionen milions de persones, tenen grans estrelles i mouen quantitats increïbles de diners. Però n’hi ha molts d’altres gairebé desconeguts, que es practiquen només en un país o en una regió del món.

Tots els esports inclouen algun tipus d’activitat i tenen unes regles que cal respectar.A més a més, en tots els esports hi ha un desig de competició. De vegades amb un mateix.

Així que la cursa que organitzes amb els teus amics del barri o de l’escola és un esport, igual que ho és una final dels 1.500 metres d’uns Jocs Olímpics.Més encara, per a molta gent, l’autèntic esportista no és el gran professional, sinó l’afeccionat que practica l’esport, com segurament fas tu, només pel plaer de competir i, si pot ser, de guanyar.Bé, esportista, estàs disposat ara a esbrinar més coses sobre la teva diversió preferida?Doncs, ets en el lloc adequat: la línia de sortida.

Preparats, llestos…!

LASCURAÍN, Javier

Quina sort, FER ESPORT!

OBJECTIUS:

• Implicar els alumnes en l’elecció, la programació i la preparació del tema.
  • Compartir l’estudi d’un tema amb tots els nens de l’escola.
  • Valorar les aportacions de tots per a l’enriquiment del treball.
  • Implicar totes les àrees en el treball.
  • Participar tota la comunitat educativa en la decoració de l’escola.
  • Buscar una mascota per a la Setmana Cultural.
  • Promoure l’esport com una pràctica saludable.
  • Relacionar la pràctica de l’esport amb la salut.
  • Aprofundir en el coneixement d’alguns esports.
  • Conèixer de primera mà les experiències i vivències dels esportistes que ens han visitat.
  • Conèixer nous esports.
  • Participar en pràctiques i competicions esportives.
  • Fomentar la importància de l’esforç, la disciplina, els reptes personals i el coneixement i respecte de les regles de joc.
  • Fomentar el joc d’equip.
  • Aprendre a guanyar i a perdre.
  • Participar i compartir activitats amb altres nens del cicle.
  • Conèixer i gaudir de l’ús d’instal·lacions esportives de la ciutat i de fora.
  • Conèixer què són els Jocs Olímpics.
  • Aprofitar les noves tecnologies per fer recerca.
  • Elaborar un article per a la revista

ACTIVITATS:

• Inauguració de la Setmana Cultural.
  • Xerrada dels esportistes: Ernest Aguilar, Jordi Albuixech, Òscar Gonzàlez, Juan Mendoza, Esther Núñez, Antoni Penas, Sergi Silvero i Toni Toledo.
  • Taller de pilotes a parvulari.
  • Macro sessió d’aeròbic.
  • Visita dels alumnes de cicle mitjà al circuit de Catalunya.
  • Visita dels alumnes de cicle superior al Museu i a la Pista de gel del FC Barcelona.
  • Activitats esportives a l’escola per als nens de parvulari, cicle inicial i cicle mitjà.
  • Activitat conjunta de parvulari, cicle inicial i cicle mitjà a l’estadi Josep Molins.
  • Activitat esportiva conjunta dels nens de cicle superior de l’escola amb els del CEIP Pau Casals al Polisportiu Olímpia.
  • Activitat de Bicitrial al Parc Catalunya per als nens de cicle superior.
  • Lectures i consultes de llibres que tracten el tema dels invents.
  • Passi de DVD.
  • Dossier de treball.