EL DIA DE LA NENA I LA DONA EN LA CIÈNCIA

A  l’escola hem celebrat el dia de la nena i la ciència a l’escola. Amb l’objectiu de fomentar les vocacions científiques a les nenes, tot l’alumnat de l’escola ha participat i experimentat en diferents activitats i tallers relacionats amb dones que han fet història per la seva aportació a la ciència.

Al cicle de petits ens ho hem passat d’allò més bé amb la Valentina Tereshkova, la primera dona que va anar a l’espai. Hem conegut la seva vida i hem experimentat la propulsió d’un cohet amb un globus que hem llançat a la lluna, ha estat molt divertit i hem après molt!!!

Fotografies I3   Fotografies I4   Fotografies I5

Les nenes i els nens de primer, tercer, quart i cinquè hem experimentat amb un dels invents que va canviar la història, el bolquer, creat per la Marion Donovan. A través dels tallers que hem realitzat hem pogut comprovar com el material del que està fet el bolquer és capaç d’absorbir els líquids i, els nens i nenes de quart i cinquè, ho han comparat amb la capacitat d’absorció dels cigrons. Ha estat molt interessant !

L’alumnat de segon ha pogut conèixer la vida de tres dones afroamericanes conegudes com les “figures ocultes”. Van ser tres matemàtiques que van fer una tasca de càlculs fonamental per  l’arribada a la Lluna. Van fer grans aportacions al camp de les matemàtiques, dones que han fet història. Hem experimentat l’òrbita i la trajectòria d’un coet. Aquestes dones van calcular aquestes trajectòries amb càlculs matemàtics, no va ser fàcil per elles però ho van aconseguir.

Avui a l’aula, hem pogut enlairar un coet!!! Mireu, mireu!!

Fotografies 1r    Fotografies 2n    Fotografies 3r      Fotografies 4t      Fotografies 5è

Els més grans de l’escola hem tingut la gran sort d’assistir a la xerrada 100tífiques.

Fotografies 6è

L’equip de mestres de l’escola Àngel Guimerà.