Tertúlies Literàries Dialògiques

Les Tertúlies literàries dialògiques són una de les Actuacions Educatives d’Èxit que es desenvolupen a l’escola. Són la base del Projecte Educatiu del Centre i el motor del procés de canvi.

  • Tertúlies literàries dialògiques. L’objectiu de les tertúlies literàries és dialogar de tot allò que susciti una lectura atenta del llibre acordat pel grup de lectors. Aquest grup de lectors, els infants de cada curs de l’escola des de I4 fins a 6è, es reconeixen com a “membres de la tertúlia on tots som iguals i som diferents”. Aquest punt de partida és clau per entendre el respecte davant de totes les opinions exposades, així com la creació d’ unes normes de participació igualitàries. Això garanteix, per exemple, un torn d’intervencions equilibrat i dinàmic.

Es llegeixen textos clàssics per afavorir la reflexió i el debat a classe.

Quan té lloc una sessió de tertúlies veurem els nens i nenes de cada nivell asseguts en rotllana, amb el llibre (o el text adaptat, per als més petits) i una llibreta plena de les seves anotacions, al davant. Tots participen de la conversa col·lectiva sobre allò que han llegit, senyalant aquells aspectes que volen comentar amb els companys.

El que es busca és fomentar un espai compartit de reflexió i diàleg a partir de les múltiples interpretacions d’un text. A través de les diverses i diferents aportacions col·lectives,  creix l’aprenentatge cultural i literari de tot el grup i sobretot, el cohesiona. Aquests són els grans valors de les tertúlies.