Fem teatre

L’escola participa al Festival de Teatre Infantil i Juvenil del Baix Penedès al Teatre Municipal Àngel Guimerà del Vendrell.

Cada curs l’alumnat de 3r mostra les seves arts interpretatives dalt de l’escenari del TÀG amb unes obres que ha preparat amb il·lusió, juntament amb els seus mestres i la gran col·laboració i ajuda de les nostres famílies.  Queden uns muntatges espectaculars.

El teatre més enllà d’una activitat lúdica que entreté i diverteix té una gran quantitat de beneficis per al nostre alumnat.

Per què és bo el teatre escolar?

Per estimular la creativitat del nostre alumnat: Els nens poden ajudar a dissenyar les disfresses i els escenaris. També poden maquillar i pentinar als seus companys. Així mateix, ells han d’aportar la seva personalitat, la seva veu i els seus gestos al personatge. Tot això serà de gran ajuda per conèixer què és el que els agrada i decantar-se per una determinada professió en un futur: perruquers, actors, dissenyadors … A més d’ajudar-los a fomentar la seva creativitat.

Per vèncer la timidesa: Assajar sobre un escenari cada dia i representar un personatge davant d’una sala amb tot un públic ajuda a l’alumne a vèncer la seva timidesa i a convertir-se en una persona més sociable i comunicativa.

Ajuda a l’alumne a reflexionar: A l’hora de representar un personatge primer hem d’entendre el text, què ens vol dir i entendre també al personatge, la seva personalitat, per què actua d’aquesta manera. Per tot això, el teatre ajuda a reflexionar a l’alumnat sobre comportaments.

Augmenta la seva autoestima i la confiança en si mateix: Quan l’alumne es veu que és capaç de memoritzar un text i de representar davant d’un públic que ho premia amb aplaudiments, se sent molt més segur de si mateix i amb l’autoestima molt més reforçada. L’autoestima, sens dubte, és un dels aspectes més importants per a cada un de nosaltres.

L’ajuda a sentir-se més feliç: Quan un alumne se sent capaç de complir amb totes les tasques que requereix una activitat com el teatre (memoritzar el text o acudir als assajos, per exemple) i se sent afalagat pels seus pares, els seus professors i els seus companys, se sent més feliç ; un dels aspectes que més importen a totes les famílies.

Té una gran quantitat de beneficis acadèmics: A més, el teatre ajuda a millorar la memòria, la comprensió lectora, l’expressió oral, a ser més disciplinat i a ser més responsable amb totes les seves tasques i quefers.

Inculca l’oci saludable i cultural: Participar en activitats culturals des de petit és una bona forma d’incentivar al nostre alumnat l’oci saludable. Anar al teatre, al cinema o els museus és una bona manera de passar el nostre temps lliure amb activitats que ens enriqueixen com a persones.