Escola Verda

La nostra escola està acreditada com a “Escola Verda”. Les Escoles Verdes és un projecte del Departament de Medi Ambient i Sostenibilitat, les escoles que com nosaltres hi formem part treballem per afavorir una bona actitud davant el medi ambient, amb la finalitat d’afrontar, des de l’educació, els nous reptes i valors de la sostenibilitat.
Voleu saber quins són els objectius d’aquest projecte? La Recicleta, la nostra mascota d’Escoles Verdes us els explica:

• Innovar, incloure, avançar, sistematitzar i organitzar accions educatives que tinguin la finalitat d’afrontar, des de l’educació, els nous reptes i valors de la sostenibilitat.
  • Establir accions conjuntes de centre per dur a terme, vinculant-lo en la mesura possible amb la realitat del municipi, mitjançant activitats genèriques i d’ambientalització curricular, per comprovar la viabilitat del projecte en els diferents cursos.
  • Elaborar i redefinir el projecte, mitjançant el recull de dades, accions del curs i proposta d’accions futures, i presentar-lo a tot l’equip de centre i a la xarxa d’escoles verdes.
  • Donar continuïtat al projecte i recollir-lo al PEC, mitjançant el compromís, la vinculació i participació de tot el claustre, per consensuar-lo com a filosofia pedagògica del centre.

Des de l’escola:

• Incorporem els valors de l’educació per a la sostenibilitat en tots els àmbits de la vida del centre.
    Promovem la participació i la implicació activa de la comunitat educativa en la millora del seu entorn.
  • Ens replantegem el treball educatiu i l’organització del centre perquè creiem en l’educació per a la sostenibilitat i per tant: El claustre dóna suport al projecte.
  • Disposem d’un Comitè Ambiental format per mestres i alumnes, que és l’equip impulsor per a la dinamització del procés de millora contínua.
  • Dissenyem i realitzem de manera participada, i amb el suport de la direcció del centre i l’aprovació del Consell Escolar, un procés que inclou:

– Elaborar i revisar objectius de manera periòdica en un Pla d’educació per a la sostenibilitat.
– Dur a terme plans d’acció anuals per assolir objectius prioritaris.

• Participem anualment en seminaris de dinamització i suport a les escoles verdes.

Pàgina web del programa EscolesVerdes.