Música a l’escola ♪

Des de petits els infants ja se senten atrets pels sons i per la música.  Aquesta forma part de la nostra essència com éssers humans i és un llenguatge universal. La música és molt important per al seu desenvolupament, per l’adquisició d’habilitats bàsiques i té beneficis en l’àmbit cerebral. És una font d’aprenentatge: estimula la imaginació, la creativitat, la memòria, la capacitat de concentració, d’expressió, millora la capacitat d’escolta , d’atenció, la gestió de les emocions, l’adquisició de vocabulari, la coordinació de moviments, millora les relacions i les interaccions entre infants, educa la veu, l’oïda, el ritme, permet conèixer el folklore, aprendre cançons, danses… La música incita als infants a bellugar-se, a emocionar-se, a expressar-se, a sentir, a divertir-se, a mostrar-se més extravertits…

Aquí a l’escola la tenim molt present.

Alguns dels nostres projectes relacionats amb la música són:

Projecte Cases de la Música

L’alumnat de 2n prepara unes cançons al llarg del curs per cantar-les a un auditori envoltat d’altres infants. La Clika combina música moderna i audiovisuals, a través de les emocions.

Maaambo! (L'Auditori de Barcelona) | La Cubana

L’alumnat de 4t assisteix a l’auditori per gaudir d’un gran espectacle que proposen els músics de la Banda Municipal de Barcelona. Un gran viatge pels ritmes de l’Amèrica Llatina. Del tango a la salsa passant pel mambo, el danzón o el cha cha cha. Una proposta única dirigida per La Cubana! Durant alguns mesos l’alumnat prepara les cançons que formen part de l’obra fent un recorregut pels diferents estils musicals i així poder participar de manera activa el dia de l’espectacle. Un projecte d’allò més ballaruc.

• CANTÀNIA AMB L’ALUMNAT DE 6è

Cantània | Cantània és una activitat participativa en la que s’inscriuen escolars de cicle mitjà i superior de primària de tot Catalunya. Cada any s’estrena una obra encarregada especialment per a aquesta activitat. Els encàrrecs, fins a dia d’avui, s’han fet a compositors i escriptors catalans de reconegut prestigi. El projecte de Cantània té lloc cada any al Teatre Àngel Guimerà del Vendrell i compta amb la participació de centenars de cantaires d’escoles del Baix Penedès que durant mesos preparen una gran cantata conjunta.

• DANSAESCOLA

I Trobada Dansa Escola | Escola La Muntanyeta

El projecte Dansaescola és una proposta musical en la qual participen diferents escoles del Baix Penedès i on més de 300 alumnes es troben, aquest any a la plaça del Tívoli, per ballar danses tradicionals i modernes compartint un dia de música, dansa i moviment. Aquest any s’ha introduït noves propostes i tindrem la sort de gaudir d’un concert ofert per l’alumnat del Batxillerat Artístic del Vendrell i un taller organitzat pels mestres de música que conformen el Seminari de Música del Vendrell. És un dia on l’alumnat té l’oportunitat de compartir amb altres centres i pot gaudir d’un espai a l’aire lliure i d’activitats musicals enriquidores pel seu aprenentatge i creixement.

• CANTATA DE NADALES A L’EMMPAC

Cada curs cada nivell de l’escola (P3-6è) prepara 3 nadales (català, castellano i english), es vesteix de festa i gaudeix de l’experiència de poder estar sobre un escenari cantant.