Menjador escolar

L’empresa que gestiona el menjador escolar de la nostra escola es Fundesplai.

Fundesplai és una entitat que té com a missió educar els infants i joves, millorar el medi ambient i promoure la ciutadania i la inclusió social, amb voluntat transformadora.

Els projectes i serveis del Món Escolar tenen l’objectiu d’oferir activitats de lleure educatiu de qualitat en el marc escolar.

A la nostra escola, l’alumnat pot gaudir del menjar fet a la cuina pròpia de l’escola. El fet de disposar d’una cuina totalment equipada, ens permet aconseguir:

Alimentació saludable i sostenible

Apostem per una alimentació saludable i de qualitat basada en la dieta mediterrània, garantint en tot moment la higiene, la seguretat alimentària i el respecte per l’entorn. Els aliments s’escullen segons la seva qualitat nutricional, la temporada, la proximitat i la sostenibilitat. Eduquem pels hàbits alimentaris saludables a través del gust i de les nostres receptes i menús. Els nostres equips de nutrició, compres i cuina es coordinen i fan formació contínua per aconseguir aquests objectius.

Dieta mediterrània

Els nostres menús es basen en la dieta mediterrània, estan elaborats i supervisats per l’equip de nutrició i s’han revisat en el programa PREME de la Generalitat. Més informació en aquest article.

Productes de temporada, proximitat i ecològics

Afavorim els productes frescos de proximitat o Km0 (40%), de temporada, ecològics (30%) i amb responsabilitat social. Coneix els nostres proveïdors/es.

Dietes especials

Des de l’equip de nutrició preparem dietes especials per a persones amb al·lèrgies i/o intoleràncies alimentàries, vegetarianes, etc.

Reducció de la carn vermella

Hem reduït la carn vermella i processada als menús de totes les escoles i afavorim el consum de llegums i proteïna vegetal, per salut i sostenibilitat. Més informació en aquest article.

Verdura i fruita diaris

Presència diària d’hortalisses i fruita fresques, de temporada i proximitat, com a base d’una alimentació saludable. 4 dies a la setmana es dona fruita de postres i 1 dia iogurt ecològic de proximitat i sense sucre.

Cereals integrals

Fomentem la introducció de cereals integrals com la pasta, l’arròs i el pa, ja que conserven totes les vitamines, minerals i fibra.

Compromís amb la sostenibilitat

Tècniques de cuina compromeses amb la sostenibilitat, som estrictes amb el tractament de residus, reduïm el malbaratament i controlem els consums energètics.

Cuina segura i casolana

Oferim una cuina segura gràcies a la tecnologia més innovadora, amb totes les garanties sanitàries i les propietats gustatives i nutricionals de la cuina casolana. Apliquem l’APPCC.

Cuina IN-SITU

Supervisem i formem els equips de cuina de la pròpia escola i gestionem la cuina de manera global amb totes les garanties sanitàries.