Projecte educatiu

Actualment vivim en una societat on els valors, els sentiments, les emocions s’han deixat d’un costat i no se’ls hi dona la importància que realment tenen pel desenvolupament d’un nen.

ESFORÇ, RESPECTE, RESPONSABILITAT, AUTONOMIA, entre d’altres, és el que volem que els i les nostres alumnes interioritzin i aprenguin perquè en un futur siguin persones que puguin aportar el més positiu d’ells i elles i millorar el món en el que vivim.

SOM UNA ESCOLA…

• Petita, acollidora, familiar on tots els mestres coneixem a cada nen i nena que assisteix al nostre centre, així com també a la seva família.
  • Oberta a tothom on la participació, la implicació i la col·laboració de les famílies és important per tirar endavant el projecte d’escola. Som Comunitat d’Aprenentatge!
  • Que creu i educa integralment, desenvolupant i perfeccionant els diferent àmbits d’un nen/a i on l’educació emocional és fonamental pel seu desenvolupament com a persona.
  • Escola que és capaç de donar resposta a les diferents característiques personals de cada alumne/a, adequant els aprenentatges a les seves capacitats, mitjançant un tracte personalitzat.
  • Escola que fomenta el treball cooperatiu i de grup.
  • Escola que volem que l’infant senti seva i que el faci sentir bé interiorment, un lloc on hi ha moments per l’estudi però també hi ha de lúdics.
  • Arrelada al seu medi, on la llengua catalana és la vehicular i on ens assegurem que els alumnes tinguin una bona competència en altres llengües quan finalitzin l’etapa d’Educació Primària, així com també que estiguin ben preparats per incorporar-se a l’Educació Secundària.
  • Capaç d’actualitzar-se i que proporciona a l’alumnat les eines necessàries per desenvolupar-se en la societat de les Tecnologies de la Informació i del Coneixement, afavorint el contacte dels infants amb les noves tecnologies i l’ús d’aquestes.

En definitiva, com Nelson Mandela va dir… “La educación es el arma más poderosa que puedes usar para cambiar el mundo”.

Com treballem?

Per portar a terme el que hem explicat anteriorment, fem diferents activitats i diferents estratègies metodològiques:

PROJECTE: durant cada curs escolar, cada nivell treballa un projecte de manera transversal durant el mes de gener.

TALLERS: realitzem tallers artístics on els alumnes del mateix cicle hi participen, així com també tallers on barregem tots els alumnes des de P3 fins a 6è.

– RACONS DE TREBALL: especialment els alumnes d’Educació Infantil i Cicle Inicial de Primària.

– PROTAGONISTA DE LA SETMANA: des de P3 fins a 6è, al llarg del curs el nen/la nena és el protagonista del seu grup i un dia presenta un tema, el que més li agrada i on la seva família hi pot participar també.

– SORTIDES: Pensem que és important treballar en diferents contextos i escenaris per motivar a aprendre i a interactuar, tant a l’escola com fora d’ella.

FEM ACTIVITATS dirigides a gran i petit grup, per parelles o individuals per millorar l’atenció, la concentració, la cooperació i la socialització.

DOCUMENT PROJECTE EDUCATIU