El Club dels Valents

El model de prevenció i resolució de conflictes es fonamenta en el diàleg com a l’eina que permet superar desigualtats. En el tractament del conflicte pren protagonisme el consens, entre totes les parts implicades, sobre les normes de convivència, especialment de l’alumnat, generant un diàleg compartit per tota la comunitat en el procés normatiu.

Aquest model afavoreix una millora qualitativa de la convivència tant dins del centre com en el conjunt de la comunitat educativa. Generar espais de diàleg permet prevenir els conflictes, però és necessària la implicació de tota la comunitat per tal que totes les opinions siguin escoltades i considerades quan es tracta d’establir les causes i els orígens dels conflictes i en la seva solució quan encara són presents.

El Club dels Valents

El projecte del Club dels Valents és una actuació d’èxit de les comunitats d’aprenentatge és un mètode de resolució de conflictes basat en el diàleg on es treballa la prevenció i el tractament de la violència per combatre tant la desigualtat com la violència o l’assetjament escolar.

L’objectiu d’aquesta actuació és la total intolerància a qualsevol tipus de violència. Per aconseguir això, hi ha una norma de l’escola que regula les accions de tots els membres de la comunitat, amb el treball conjunt de famílies, alumnes, mestres i personal no docent del centre. Aquesta norma, decidida entre tots/es els/les membres de la comunitat, és la següent:

SOC VALENTA, SOC VALENT, CUIDO I RESPECTO LA GENT!

El Club dels Valents és un conte en què es distingeix la figura del valent i la figura del covard i es busca generar consciència en l’alumnat sobre què vol dir ser valent i ser covard. A través de diferents actuacions a l’aula, es busca aprendre a identificar i a gestionar diferents situacions i a actuar de manera valenta davant situacions d’assetjament o violència. Així doncs, si som valents i valentes, pertanyem al Club dels Valents.