Tutoria

Acció tutorial i Orientació educativa

La personalització de l’aprenentatge esdevé un eix fundamental per l’éxit dels nostres alumnes. És amb aquest propósit que es despleguen accions d’orientació i accions tutorials. L’objectiu és  dissenyar entorns d’aprenetatge que permetin i afavoreixin el procés d’ensenyament i aprenetatge, entent l’heterogeneïtat i singularitat dels alumnes com un valor.

El desplegament d’questes actuacions pretenen;

• La creació de vincle, implicació i interacció amb l’aprenentatge, el centre i l’entorn.
  • La potenciació d’una autoestima que l’ajudi a créixer, generant confiança i expectatives positives.
  • La reflexió i la presa de consciència del propi procés d’aprenentatge únic i intransferible.
  • La projecció dels aprenentatges, visualitzant la connexió del que aprèn dins i fora de l’entorn educatiu.

L’orientació educativa comprèn les accions que promouen l’acompanyament personalitzat de l’alumne incorporant estratègies didàctiques i psico-pedagògiques afavoridores de l’aprenentatge i l’autonomia de l’alumne.

Cal posar les màximes expectatives en cada alumne i proporcionar-li l’oportunitat d’obtenir el màxim i el millor d’ell/ella mateix, fomentant les seves potencialitats des de l’autoconeixement, l’autoestima i el compromís amb la tasca d’aprendre.

L’acció tutorial es concreta en l’acompanyament de l’alumne en el seu procés d’ensenyament i aprenentatge i en la construcció del seu projecte de vida com a ciutadà responsable. Aquesta acció està inserida en cadascuna de les activitats del centre. Integra les funcions tutorials del docent, dels equips educatius i de tots els professionals de la comunitat educativa i té per finalitat contribuir, en col·laboració amb les famílies, a la implicació de cada alumne en el seu procés educatiu i al desenvolupament d’una dinàmica social positiva en la comunitat educativa.