Projecte d’innovació Pedagògica

QUADERNS I JCLIC LLEVANT. CURSOS 2006-07, 07-08

Materials per a l’aprenentatge de la lecto-escriptura

Material confeccionat per:
Montse Rodés
Antoni Caralt
Il·lustracions:
Roser Cussó

Els materials que us presentem són una proposta de treball per reforçar l’aprenentatge de la lectura en els seus inicis, pensada per a alumnes amb NEE (Necessitats Educatives Especials).

Els “JClic Llevant” i els “Quaderns Llevant”, segueixen la mateixa seqüenciació i estan ideats per complementar-se.

• Consisteixen en 6 paquets d’activitats informàtiques (amb JClic) i 11 Quaderns (en format PDF).
  • Són força uniformes i repetitius en les tasques, de manera que l’alumne amb NEE vagi reconeixent la dinàmica dels exercicis i sigui el màxim autònom en la seva execució.

Les activitats JClic Llevant consisteixen en sis paquets d’activitats informàtiques complementàries als Quaderns Llevant.

• Vam plantejar activitats informàtiques ja que l’ordinador:
    • És una eina molt motivadora i atractiva pels alumnes amb NEE.
    • Minimitza l’error i l’alumne accepta de millor grat el mecanisme de la repetició. Concretament la característica més rellevant d’aquestes activitats és que totes segueixen una seqüència molt repetitiva.

Els Quadernets Llevant:

Són fitxes que fan èmfasi en la pràctica de la grafia d’una lletra concreta. Els podeu descarregar en els següents enllaços:

1- Lletra I 2- Lletra O 3- Lletra A 4- Lletra E 5- Lletra U 6- Repàs vocals i diftongs
7- Lletra M 8- Lletra P 9- Lletra L 10- Lletra S 11-Lletra T       Diccionari

Podeu trobar els Jclic Llevant al següent enllaç:

Aprenentatge de la lecto-escriptura

jclic llevant