PRINCIPIS D’ESCOLA
Els principis que fonamenten el nostre Projecte Educatiu i que guien tota la nostra pràctica són:
- Promoure una visió positiva de l’alumne, partint dels seus punts forts i oferint els suports necessaris pel seu progrés educatiu. ( valors, finalitats educatives)
- Desenvolupar programes d’aprenentatge funcional al llarg de tota l’etapa educativa, utilitzant metodologies que afavoreixin la capacitat de decidir, d’escollir, de construir noves relacions en un entorn respectuós, d’afecte i consideració per tal d’esdevenir subjecte actiu de la seva pròpia vida. (finalitat educativa, metodologia, autodeterminació)
- Abordar les dificultats conductuals mitjançant el suport conductual positiu i ensenyar les habilitats socials que els permetin desenvolupar-se a la comunitat. (conducta, finalitat educativa i habilitats socials)
- Vetllar perquè els alumnes tinguin un programa de cura i autonomia personal i social, garantint un entorn segur i saludable, per possibilitar la inclusió. (finalitat educativa, salut i habilitats socials)
- Facilitar i promoure activitats d’oci adequades a l’edat, per afavorir la inclusió social i el desenvolupament personal. ( conciliació familiar) (inclusió i habilitats socials).
- Ensenyar habilitats comunicatives, en contextos el més naturals possibles, que permetin a l’alumne l’estructuració del pensament, la socialització i l’adquisició d’altres capacitats per entendre i interactuar amb el món. (comunicació i finalitat educativa)
- Garantir la col·laboració amb les famílies cercant el compromís per compartir l’educació dels seus fills. (comunitat i metodologia)
Complementem els nostres principis amb el que la LEC (art. 93) ens diu sobre el caràcter i projecte educatiu dels centres públics:
- L’escola pública catalana es defineix com a inclusiva, laica i respectuosa amb la pluralitat, trets definidors del seu caràcter propi.
- Els centres públics es defineixen d’acord amb els principis de qualitat pedagògica, de direcció responsable, de dedicació i professionalitat docents, d’avaluació, de retiment de comptes, d’implicació de les famílies, de preservació de l’equitat, de cerca de l’excel·lència i de respecte a les idees i les creences dels alumnes i de llurs mares, pares o tutors.