Projecte educatiu

PRINCIPIS D’ESCOLA

Els  principis que fonamenten el nostre Projecte Educatiu i que guien tota la nostra pràctica són:

1. Promoure una visió positiva de l’alumne, partint dels seus punts forts i oferint els suports necessaris pel seu progrés educatiu. ( valors, finalitats educatives)
  1. Desenvolupar programes d’aprenentatge funcional al llarg de tota l’etapa educativa, utilitzant metodologies que afavoreixin la capacitat de decidir, d’escollir, de construir noves relacions en un entorn respectuós, d’afecte i consideració per tal d’esdevenir  subjecte actiu de la seva pròpia vida. (finalitat educativa, metodologia, autodeterminació)
  1. Abordar les dificultats conductuals mitjançant el suport conductual positiu i ensenyar les habilitats socials que els permetin desenvolupar-se  a la comunitat. (conducta, finalitat educativa i habilitats socials)
  1. Vetllar perquè els alumnes tinguin un programa de cura i autonomia personal i social, garantint un entorn segur i saludable, per possibilitar la inclusió. (finalitat educativa, salut i habilitats socials)
  1. Facilitar i promoure activitats d’oci adequades a l’edat, per afavorir la inclusió social i el desenvolupament personal. ( conciliació familiar) (inclusió i habilitats socials).
  1. Ensenyar habilitats comunicatives, en contextos el més naturals possibles, que permetin a l’alumne l’estructuració del pensament, la socialització i l’adquisició d’altres capacitats per entendre i interactuar amb el món.  (comunicació i finalitat educativa)
  1. Garantir la col·laboració amb les famílies cercant el compromís per compartir l’educació dels seus fills. (comunitat i metodologia)

Complementem els nostres principis amb el que la LEC (art. 93) ens diu sobre el caràcter i projecte educatiu dels centres públics:

1. L’escola pública catalana es defineix com a inclusiva, laica i respectuosa amb la pluralitat, trets definidors del seu caràcter propi.
  2. Els centres públics es defineixen d’acord amb els principis de qualitat pedagògica, de direcció responsable, de dedicació i professionalitat docents, d’avaluació, de retiment de comptes, d’implicació de les famílies, de preservació de l’equitat, de cerca de l’excel·lència i de respecte a les idees i les creences dels alumnes i de llurs mares, pares o tutors.