Servei CEEPSIR: Centre d’Educació Especial Proveïdor de Serveis i Recursos

El Servei CEEPSIR és un suport intensiu que té per finalitat fomentar i garantir la inclusió d’alumnes amb NEE  als centres ordinaris. És un servei que depèn del centre d’educació especial, en el nostre cas del CEE Font de l’Abella de Girona.

Els professionals CEEPSIR són mestres i logopedes del centre. Actualment l’equip està format per dues mestres i una logopeda.

La intervenció CEEPSIR té com a objectius:

• Orientar i concretar les actuacions més ajustades a les necessitats educatives de l’alumnat.
    • Col·laborar en l’atenció directa pel desenvolupament de programes específics.
    • Aplicar programes d’estimulació i de suport: comunicació, habilitats adaptatives, autoregulació emocional…
    • Vetllar pel màxim desenvolupament integral de l’alumne.
    • Afavorir el canvi de mirada cap a l’habilitació de l’entorn i de la intervenció.

La via per assolir aquests objectius serà el treball col·laboratiu dels professionals CEEPSIR amb l’equip docent del centre ordinari. L’objectiu últim és que tot el centre s’empoderi d’eines i recursos, no únicament per donar resposta a l’alumne atès, sinó que es puguin fer extensius per donar resposta a les diferents diversitats funcionals.

L’eix vertebrador de la intervenció CEEPSIR es basa en l’habilitació de l’entorn i de la intervenció per tal d’afavorir i ajustar al màxim la resposta de l’alumne amb NEE. Els professionals del servei dissenyen diversos materials per garantir aquesta habilitació.

L’objectiu d’aquest bloc és compartir el material elaborat per tal que es pugui fer extensiu als diferents entorns escolars.

Els materials estan classificats en les següents categories:

• Control de la conducta
    • Estructuració del treball
    • Eines per afavorir la comunicació, la relació i la participació
    • Eines per flexibilitzar, personalitzar i optimitzar els aprenentatges
    • Control emocional

1. Rocío Andreu Zamora

Bon día. Sóc mestra d’EE de l’escola Torrent d’en Melis de Barcelona.
    Necessito connectar amb vosaltres.
    Estem preparant jornadas esportives amb esports adaptats a l’abril i necessitem recursos.

A la vegada, preciso coneixe-us con a centre de recursos i recolzament per a la práctica educativa.

Adjunto el meu contacte:
    educacióespecial@torrentdenmelis.cat

Rocío: 633574219

Moltes gràcies

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *