ESTRUCTURACIÓ DEL TREBALL: ORGANITZACIÓ DE LES TASQUES D’UNA ACTIVITAT

Nivell educatiu: qualsevol

Objectius:

• Estructurar una determinada activitat en el seu inici, desenvolupament i resultat.
    • Concretar les subtasques que configuren una determinada activitat.
    • Prendre consciència del resultat esperat i de l’activitat gratificadora o no que n’esdevindrà.
    • Autoregular-se en l’execució de les diferents activitats.
    • Millorar l’atenció sostinguda en la realització d’una determinada activitat.

Descripció del material: consisteix en una tira (preferiblement negra) amb velcro i una col·lecció d’icones on es representen:

• El nombre de subtasques que conformen l’activitat: una icona per subtasca representada numèricament.
    • El grau de satisfacció arribat en la realització de cada subtasca: indicat a les icones que representen les valoracions: bé o malament. Una vegada finalitzada la subtasca es col·locarà la valoració corresponent (‘bé’ o ‘malament’) a sobre la icona del número que representa la subtasca en qúestió.
    • La valoració per part de l’alumne i del professor del desenvolupament de l’activitat, representat per les icones ‘content’ i ‘trist’.
    • La tasca gratificadora que s’espera en cas que l’execució de totes les subtasques es realitzin de forma satisfactòria.
    • La tasca ‘penalitzadora’ en cas que l’execució de les tasques no hagi estat prou satisfactòria.

A l’iniciar una determinada activitat, es preveuen el nombre de subtasques que l’alumne haurà de realitzar per a la seva correcta execució. Se li explica associant cada subtasca amb un número de forma consecutiva: 1, 2, 3, 4… Aleshores s’agafa la tira negra amb velcro i s’hi col·loquen tantes icones numèriques com el nombre de tasques previstes.

Una vegada finalitzada una subtasca, es fa la valoració conjunta: com ha anat, bé o malament? i es col·loca la icona corresponent a sobre de la icona numèrica. Es procedeix de la mateixa manera en cadascuna de les subtasques. Una vegada finalitzades totes, es valora com ens sentim de satisfets (professor i alumne) indicant-ho amb la icona corresponent: ‘content’ o ‘trist’. aleshores s’indica la tasca gratificant o penalitzadora que pertoca.

Seqüència subtasques del Joc de les Nines

Seqüència subtasques Fitxa de Llengua