CONTROL DE LA CONDUCTA: CONTROL DEL VOLUM DE LA VEU A L’AULA

Nivell educatiu: qualsevol

Objectius:

• Controlar i autorregular el volum de la pròpia veu d’acord amb les diferents activitats i situacions.
    • Afavorir el saber estar a l’aula.
    • Contribuir en un clima de tranquil·litat i de benestar a l’aula.

Descripció del material: termòmetre amb diferents franges de colors, cadascuna de les quals indica el volum de veu en format creixent segons les qualitats: silenci (color balnc), parlar fluix (color blau), parlar normal (color verd), parlar alt (color groc) i cridar (color vermell). Aquestes qualitats alhora, es representen en forma de piràmide on el ‘silenci’ correspon a la base i el ‘cridar’ correspon al punt més alt.Cada franja, a més a més d’estar representada pel color, té el símbol i el nom que en representa la qualitat.

El material consta, a més a més, d’una fletxa que es va movent entre les diferents franges de colors segons el volum de veu que cal aplicar a l’activitat o situació concreta.

Es pot fer en gros per penjar a la paret i per treballar de forma collectiva amb tots els alumnes de l’aula i en format petit per enganxar a la taula de l’alumne que necessita autorregular el volum de la pròpia veu.

Termòmetre de paret per l’aula                                                     Termòmetre de taula individual

Material per imprimir