Competència digital COMPETIC

S’ofereixen els quatre cursos: COMPETIC Inicial, COMPETIC 1, COMPETIC 2 i COMPETIC 3.

COMPETIC Inicial (105 hores):

Té com a objectiu facilitar l’adquisició de les competències mínimes i els conceptes bàsics en tecnologies de la informació i la comunicació per desenvolupar-se en la societat actual.
S’adreça a persones amb pocs coneixements de les tecnologies de la informació.

Recull tres competències:

• Tecnologia digital, ús de l’ordinador i del sistema operatiu.
• Tractament de la informació escrita.
• Navegació i comunicació en el món digital.

COMPETIC 1 (105 hores):

Aquest curs s’adreça a les persones que han superat el curs de COMPETIC inicial o que tenen o poden acreditar uns coneixements elementals del funcionament de l’ordinador, del tractament de textos, de l’ús del correu electrònic i de la recerca d’informació per Internet.

Recull tres competències:

• Cultura participació i civisme digital (Participació digital). El seu objectiu és utilitzar de manera eficient, cívica i segura els recursos de què disposa la ciutadania en la societat digital, i aplicar-los selectivament en els diversos àmbits de la vida quotidiana, amb la societat.

•Tractament de la informació gràfica, sonora i de la imatge en moviment (Multimèdia).

•Tractament de la informació numèrica (Full de càlcul).

El certificat d’aquest curs és equivalent al certificat de l’acreditació de competències en tecnologies de la informació i la comunicació (ACTIC), nivell Bàsic.

COMPETIC 2 (140 hores):

L’alumne de COMPETIC 2 supera el nivell quan mostra un domini efectiu de les tecnologies de la informació i la comunicació en relació amb els seus àmbits generals d’aplicació. S’hi treballen totes les competències:

C1: Cultura, participació i civisme digital.
C2: Tecnologia digital, ús de l’ordinador i del sistema operatiu.
C3: Navegació i comunicació en el món digital.
C4: Tractament de la informació escrita.
C5: Tractament de la informació gràfica, sonora i de la imatge en moviment.
C6: Tractament de la informació numèrica.
C7: Tractament de les dades.
C8: Presentació de continguts.

COMPETIC 3 (105 hores):

Per matricular-se a COMPETIC 3, i independentment del seu nivell de competència digital, l’alumne haurà de disposar del certificat ACTIC Mitjà o bé del certificat de superació del curs de COMPETIC 2 en un centre d’adults depenent del Departament d’Ensenyament o bé que estigui autoritzat a impartir aquest ensenyament.
La superació de cadascuna de les competències treballades a COMPETIC 3 correspon a una persona usuària que té un ampli domini d’aquestes tecnologies i que disposa de capacitat per aprofitar al màxim les prestacions que ofereixen les tecnologies de la informació i la comunicació, de construir usos alternatius i de donar suport a altres persones perquè puguin millorar el desenvolupament de les seves competències.

C4: Tractament de la informació escrita. 3r trimestre
C5: Tractament de la informació gràfica, sonora i de la imatge en moviment.
C6: Tractament de la informació numèrica. 1r trimestre
C7: Tractament de les dades.
C8: Presentació de continguts. 2n trimestre

El treball de cadascuna d’aquestes competències es desenvolupa en 35 hores lectives (un trimestre). Per tant, sent que el nivell de COMPETIC 3 té una durada de 105 hores, es treballaran tres competències al llarg del curs (una per trimestre). Un cop superades aquestes competències, l’alumne que ho desitgi podrà continuar cursant les competències que li faltin.