II Fira de Matemàtiques

El dijous 26 d’abril, els alumnes de  5è i 6è de la ZER van participar en la segona edició de la Fira de la Matemàtica  que es va celebrar a la Sala Polivalent de Solsona.

L’objectiu d’aquesta activitat és el de fomentar el coneixement de les matemàtiques entre els infants i joves d’una manera lúdica i divertida.

Els nostres alumnes van poder gaudir d’una xerrada del professor de matemàtiques Sergio Belmonte: Les matemàtiques a la màgia i viceversa. En aquesta xerrada ens va explicar la semblança que hi ha entre la màgia i les matemàtiques i com  plantejar reptes matemàtics a les nostres aules per poder fer més vivencial i significativa la matemàtica.

Després d’esmorzar, van participar en la construcció de la Cúpula de Leonardo: una cúpula que havien de muntar amb unes peces de fusta.

Tot seguit, van començar la roda d’experiments que havien organitzat els alumnes de secundària de l’IES Francesc  Ribalta, IS de Sant Llorenç i la UEC de Solsona.

Eren un total de set experiments on havien d’escoltar l’explicació i llavors dur-los a terme. Tenien un temps  establert de 8 minuts per a cada un d’ells.

Els nostres alumnes s’ho van passar d’allò més bé.