FIRA DE STA. LLÚCIA 2017 – NAVÈS

La fira de Sta. Llúcia de Navès, antigament, era un punt de trobada pels ramaders de tota la contrada que venien a fer tractes amb el bestiar. Ara segueix sent un punt de trobada de la gent de la comarca i dels pobles del voltant.

Del 6 al 13 de desembre s’ha celebrat una nova  edició d’aquesta fira tan antiga i a banda dels actes previs que s’han anat celebrant aquests dies, avui ha estat el dia principal.

Tot i que al matí feia un temps força agradable, aquest ha anat canviant i el fred i l’aire s’han fet presents. Els visitants més agosarats, però, no s’han espantat i han fet acte de presència per gaudir d’un bon grapat d’activitats: exhibició i demostració sobre terra de cotxes de radio control, tirada de bitlles, passejada per les tradicionals parades de productes artesans, de la mostra de treballs artesans i de les diferents exposicions.

Un any més l’escola Aiguadora ha fet l’exposició de les manualitats realitzades pels alumnes des de P3 fins a Cicle Superior 2. En aquesta ocasió els treballs exposats han estat:

• Els tres Reis de L’Orient fets amb rulls de cartró, cartolina, paper de regal i pintura.
  • Un fanalet fet amb cartolina, paper de cel·lofana i una espelma.
  • Un capgròs fet amb capses de cartró, paper de diari, paper “maché” i pintura. Hi havia diferents elements: lleons, cocodrils, ossos pandes, rinoceronts i paradetes de mercat.
  • Una rosa de Sant Jordi feta amb una pinya de pi, un pal de brotxeta i plastilina.
  • Imatges de la Mona de Pasqua que vam elaborar el curs passat.
  • Tapes d’àlbums amb temàtiques relacionades amb les èpoques en que es van elaborar.
  • Caricatures d’alumnes. Dibuix d’un company i pintat amb diferents tècniques.
  • La tardor. Hem exposat dos treballs, un relacionat amb la temàtica dels bolets i que vam presentar al concurs de la Fira del Bolet de Solsona; i un altre fet amb fulles naturals. Es tracta d’un collage d’un arbre on el tronc era la mà i l’avantbraç de cada nen i la copa eren fragments de fulles naturals que prèviament havíem encunyat.
  • Un retrat de cada nen fet amb serigrafia imitant la tècnica del pintor Andy Warhol, figura central del moviment conegut com a pop art, tal com ell havia fet amb la coneguda actriu Marilyn Monroe.
  • Mandales pintades pels alumnes. El terme mandala literalment vol dir “cercle” o “roda”, és un símbol ritual i espiritual propi del budisme i de l’hinduisme que representa l’univers.
  • Dibuixos màgics. Dibuixos pintats amb retolador i si et descarregues una app al mòbil pots veure’ls en tres dimensions.
  • Animació – fotogrames. Un fotograma és una de les moltes imatges individuals en una pel·lícula, si es projecta una cadena de fotogrames a una determinada freqüència, podem obtenir moviment de sensació. Nosaltres van pensar una idea, la vam dibuixar pas a pas i després la vam muntar com si fos una pel·lícula.
  • També s’han exposat treballs de medi social relacionats amb el tema de les cases a la prehistòria.

Esperem que els visitants hagin gaudit de les activitats proposades.