1r premi al “Planter de Sondeigs i Experiments”

El Pau Buscall, l’Aran Capdevila, la Raquel Martin i la Queralt Santacreu, alumnes de 2n d’ESO del nostre centre han estat els guanyadors en la seva categoria, Categoria ESO, cursos 1er i 2n de la 9a edició del Concurs “Planter Sondeigs i Experiments-2018” organitzat per les universitats UPC, UB, UAB, Serveis d’Estadística UAB i la Societat Catalana de Matemàtiques. En aquesta edició del concurs s’han presentat 99 treballs entre totes les categories, 45 d’aquests treballs a la categoria de 1er i 2n d’ESO.

El treball guanyador “Cargols Silvestres versus Cargols de granja”, és un estudi experimental centrat en aquestes dues categories de cargols, en el que els nostres alumnes es plantegen com objectiu, l’estudi de les variables, velocitat de reacció davant un estímul concret, i els pesos dels cargols depenent a la categoria que pertanyen, comparant els resultats obtinguts de cada variable en les dues categories.

Aquest treball ha estat seleccionat per representar Catalunya a la 8a Fase Nacional Incubadora de Sondeos y Experimentos en la categoria de 1r i 2n d’ESO, per ser un treball on els estudiants han realitzat un experiment dissenyat per ells, amb bon plantejament d’hipòtesis i un bon estudi estadístic dels resultats.

Aquest certamen tindrà lloc del 27 al 29 de juny a Cantàbria organitzada per l’Instituto Cántabro de Estadística.

TREBALL D’ESTADÍSTICA DE CARGOLS (presentació del treball)

Si voleu veure més fotgrafies cliqueu aquí.