A la recerca dels alumnes multilingües del 3r trimestre

Ja sabeu que a l’institut Rocagrossa volem que parleu amb fluïdesa català, castellà, anglès i si l’estudieu, el francès i tantes llengües com us siguin possible! Per aquest motiu cada trimestre premiem amb un certificat els alumnes multilingües de cada classe que demostren més competència a l’hora d’expressar-se.

Per aquest trimestre volem animar-vos a presentar candidatura i la proposta és que ens digueu quin és l’origen etimològic del vostre nom i que ens feu saber com es diu en les llengües d’estudi del centre. Per exemple:

Pere és la transcripció literal de l’arameu kefa que significa “pedra” o “roca”; en llatí, petrus (petra), significa “ferm com la pedra”.  En castellà és Pedro, en anglès Peter i en francès Pierre.

Podeu trobar informació en diccionaris etimològics o a Viquipèdia. Envieu la vostra candidatura a joan.vila@iesrocagrossa.cat abans del 30 d’abril.

En la infografia podeu veure els beneficis de ser bilingüe, imagineu-vos doncs, els beneficis de ser multilingüe!