Activitat conjunta Administratiu-Batxillerat per preparar l’Audiència Pública

Dins la darrera part sobre l’Audiència Pública: “Barcelona ciutat-refugi”, anomenada “Què puc fer-hi, jo?”, es troba l’activitat sobre els murs interiors.
En ella es tracta d’explorar quins murs interiors construïm envers els altres i comprendre com projectem aquests murs cap a l’exterior com a societat.
Per això la professora Luisa Ruiz i els seu alumnat de 1r tarda d’Administració van participar conjuntament amb l’alumnat de 1r de Batxillerat que porta tot el curs treballant aquests temes, en l’esmentada activitat.
Es tractava de dividir els participants en dos grups (autòctons i forans). Els primers es situaven asseguts en un cercle tancat amb cara seriosa i una cadira lliure.
Els forans anaven entrant un a un, es col•locaven en el centre i havien de contestar una pregunta. En funció de que la resposta fos o no encertada, el grup els hi facilitava (o no) poder seure a la cadira lliure tot canviant de cadira davant la perplexitat del “forà”.
El desenvolupament va ser força divertit i tots els participants es van adonar de la presència d’aquests murs metafòrics que cal eradicar.