Jornada Multitudinària d’Instituts TEI de Sabadell

Amb el lema ALL TEI MATES, dimecres passat va tenir lloc, a les instal·lacions esportives de l’Olímpia, una trobada de tots els alumnes de 3r d’ESO que enguany han estat tutors d’alumnes de 1r d’ESO dins del programa educatiu de Tutoria Entre Iguals (TEI). A la jornada hi havia inscrits més de 500 alumnes de sis Instituts de Sabadell que ja és el 2n curs que participen d’aquest programa. Els Instituts participants van ser Pau Vila, Escola Industrial, Jonqueres, Arraona, Ribot i Serra i Vallès.

El TEI està dissenyat com a una mesura pràctica contra la violència i l’assetjament escolar. Té com a objectiu facilitar el procés d’integració dels alumnes que s’incorporen al centre educatiu, determinant un referent (tutor) que afavoreixi la integració dels nous alumnes i la cohesió entre iguals.

La trobada va estar presidida pel creador del programa, Andrés Bellido, i pel regidor de cultura de l’Ajuntament de Sabadell, Joan Berlanga, que van agrair i reconèixer la tasca que ha desenvolupat l’alumnat de 3r d’ESO com a tutors amb els seus companys de 1r d’ESO i els van encoratjar a seguir desenvolupant actuacions de participació i col·laboració ciutadana.

Els alumnes dels diferents instituts van començar la jornada rebent una formació per part dels seus companys de l’INS Vallès al voltant de l’Ultimate, un esport força desconegut encara però que està entrant amb molta força tant a la nostra ciutat com a la resta d’Espanya, degut fonamentalment als valors que l’acompanyen. Es tracta d’un esport autoarbritat que es caracteritza pel seu esperit de joc (una mena de fair-play enriquit) i pel foment de valors com l’ honestedat, l’autocontrol i el respecte.

Amb un format de partits simultanis a les 24 zones de joc que es van habilitar, els 96 equips, tots ells mixtes i amb una barreja d’alumnes dels diferents centres, van gaudir d’una activitat innovadora, socialitzadora i a la que es prioritzen els valors personals per davant dels aspectes més competitius, sense deixar de donar-ho tot al camp de joc.

ALL TEI MATES: La barreja d’alumnes de diferents centres en un mateix equip va afavorir les relacions i coneixences entre els alumnes de la ciutat que no s’havien vist mai.

Representants de diversos equips catalans d’aquest esport i l’equip de formadors d’Esperit Ultimate Club, el club de la nostra ciutat, van ajudar en tasques d’organització, coordinació i suport.

La jornada va acabar amb l’obsequi de discs als instituts participants, una foto de grup i una gran ruixada d’aigua que va ser molt ben rebuda després d’un matí d’esforç físic i calor generosa.