Sessió del Club de Lectura

El passat 24 de febrer Sebastià Roig va visitar els alumnes del Club de lectura de 1r, 2n i 3r d’ESO. Va ser una entretinguda trobada a la Biblioteca Municipal amb motiu de la lectura del llibre Ullals, que va escriure en col·laboració amb el seu amic i company Salvador Macip.

La trobada va ser un intercanvi de preguntes i respostes. Els alumnes portaven preparades unes preguntes per poder interactuar amb l’autor. Sebastià va explicar com va començar a escriure. Va començar de jove, amb 15/16 anys. Va dir també que realment ell volia ser dibuixant, però que al final va veure que dibuixar no era el seu punt fort. Actualment fa de guionista de còmics.

Una de les preguntes més interessants va ser en què es van inspirar per escriure Ullals. L’autor va dir que un dia qualsevol estava llegint el diari i va trobar una notícia d’un noi que estava intern en un reformatori d’un poble de l’Empordà i que allà el maltractaven i l’explotaven. En veure la notícia al diari va avisar a en Salvador. I finalment van escriure la història a la seva manera, amb les seves fantasies i bogeries, allò que els feia especials i únics.
Quan van guanyar el premi “ Joaquim Ruyra “ amb aquesta obra, es van quedar impressionats, no s’ho esperaven, però el que més il·lusió els va fer d’aquest premi va ser l’opinió del jurat, van dir que tot i que el llibre l’havien escrit 2 persones semblava que només hi havia un escriptor darrera del text.

També va parlar d’altres obres que havien escrit, entre elles una novel·la eròtica titulada Mugrons de tità. Va explicar que per escriure-la van trigar 6 anys.

Totes les obres que ha produït amb en Salvador Macip les fan a través de correus electrònics, perquè en Salvador viu a Anglaterra i en canvi ell està a Figueres. Per escriure Ullals van invertir 4 anys.

En conclusió, va ser una sessió entretinguda. En Sebastià intentava captar tota l’estona l’atenció dels alumnes, sobretot amb anècdotes, i sense dubte va sortir victoriós.