L’alumne Sergi Fàbregas guanya el premi Ramon Llull a treballs de recerca en la categoria d’Humanitats

Sergi 1

El dia 24 de maig va tenir lloc el lliurament de premis a treballs de recerca del Batxillerat concedits per la Universitat Ramon Llull, en la seva XVI convocatòria. L’alumne Sergi Fàbregas, estudiant de 2n de Batxillerat de l’INS Serrallarga, ha guanyat el primer premi en la categoria d’Humanitats. El títol del seu treball, tutorat per la professora Assumpció Vaquer, és De què parlem quan parlem d’Humanitats? Problemàtica al voltant d’un terme. Es tracta d’una investigació sobre les dificultats d’establir la definició d’un terme que tots acostumem a pensar que sabem què vol dir, però que en realitat es caracteritza per una gran vaguetat semàntica. La recerca ressegueix a grans trets la història del terme, i mostra com aquests problemes de definició revelen en realitat les dificultats que experimenten les disciplines tradicionalment anomenades “de Lletres” per inscriure’s a dins d’un imaginari social que els permeti de mantenir una mica del seu antic prestigi. S’hi analitzen els diversos arguments emprats en alguns textos de defensa de les Humanitats, per mirar de resseguir-ne la genealogia i comprovar-ne la consistència. I finalment, el treball es completa amb una sèrie d’entrevistes a alumnes i professors, convidats a donar la seva definició d’Humanitats i explicar el seu punt de vista sobre diverses qüestions relacionades amb el tema.

Felicitem en Sergi per la bona feina feta i per aquest merescudíssim premi!