Descobrint la recerca biomèdica a l’IDIBAPS

20170222_113257

Aquest dimecres els alumnes de 1r de Batxillerat de Química i Biologia han anat a IDIBAPS, Institut d`Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer, per realitzar l’activitat “Descobreix la recerca biomèdica a l’IDIBAPS”

La visita s`ha centrat en l’edifici Esther Koplowitz (CEK), inaugurat a finals de 2010 i que acull uns 350 investigadors membres de 18 equips de recerca diferents.

Els nostres alumnes han pogut conèixer com estan organitzats els laboratoris i alguns exemples de la recerca de primer nivell que s’hi porta a terme en àrees com: la diabetis i l’obesitat, l’oncologia gastrointestinal, la teràpia gènica i el càncer, o les malalties hemato-oncològiques.

20170222_110707 20170222_120506 20170222_120600 20170222_120735
idibapsinvestigacio idibaps2017 idibapsbio idibapsvirus

A cadascun dels diferents laboratoris que han tingut accés han pogut realitzar diferents pràctiques i així han pogut experimentar amb els recursos i materials de laboratori més innovadors que existeixen actualment en el món de la recerca.

També han tingut l`oportunitat de veure els serveis de suport a la recerca i de conèixer algunes activitats que l’IDIBAPS ha portat a terme dins el seu compromís de donar a conèixer la seva recerca a la resta de la societat.

L’Institut d’Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer (IDIBAPS) és un institut dedicat a la recerca biomèdica que té com a objectiu fonamental integrar la recerca clínica de qualitat contrastada amb la recerca bàsica d’alt nivell. D’aquesta manera s’aconsegueix una transferència més eficaç dels avenços científics obtinguts en la prevenció i el tractament dels problemes de salut més prevalent. L’IDIBAPS està constituït per una comunitat d’uns 1000 investigadors entre personal contractat per les diferents entitats integrants del consorci com són l’Hospital Clínic de Barcelona, la Facultat de Medicina de la Universitat de Barcelona, l’Institut d’Investigacions Biomèdiques de Barcelona del CSIC, la Fundació Clínic i el propi IDIBAPS. Tots aquests investigadors estan organitzats en 60 equips de recerca distribuïts en 5 àrees de coneixement.