Mediació i acollida

CURS 2023 – 2024

Trobareu tota la informació sobre el servei de Mediació d’aquest curs aquí.

CURS 2021 – 2022

Som un grup d’alumnat de 4t ESO del nostre institut i, aquest any, hem iniciat un projecte de mediació on volem escoltar i ajudar a la comunitat educativa a mediar els possibles conflictes i a millorar la convivència del nostre centre.

Ens organitzem en quatre comissions de treball:

• Comissió de publicitat i comunicació.
  • Comissió d’espai.
  • Comissió de prevenció i disseny d’activitats.
  • Comissió de mediació i resolució de conflictes.

Volem comunicar a tothom que estem per contribuir a la millora de la convivència; qualsevol persona és lliure d’acudir a aquest servei tenint en compte que necessitem de la vostra ajuda i col·laboració. El nostre correu de contacte és mediacio@institutreguissol.cat , i pots contactar amb nosaltres si estàs en alguna situació en què puguis necessitar de la nostra ajuda per a la mediació. Si algú acudeix a aquest servei, nosaltres garantim l’anonimat personal i del seu respectiu conflicte.

Quedem a la vostra disposició,

L’equip de mediació.

CURSOS ANTERIORS

Aquest recurs o servei va ser impulsat i va estar coordinat durant una pila d’anys per un dels professors fundadors de l’institut i una de les seves ànimes essencials, en Manel Tobias, ja retirat però que va continuar col·laborant amb el centre.

D’esquerra a dreta, la Dana, en Manel, en Quico, la Paula i la Júlia.

La mediació entre persones en situació de conflicte suposa una gran aportació a la cultura del diàleg, el consens i la pau. Mitjançant aquestes tècniques, els nois i noies desenvolupen habilitats que els permeten fer front per si mateixos als conflictes que, de manera natural, viuran al llarg de la seva vida.

La mediació té en compte elements com:

• Totes les persones som diferents i valuoses. La diversitat de maneres de fer i pensar és una riquesa humana: no es tracta de canviar les persones ni les seves idees.
  • Els conflictes formen part natural de la vida. Cal aprendre a conviure-hi, afrontar-los i resoldre’ls.
  • Cal crear consens per ajudar a evitar enfrontaments inútils.
  • Cal actuar preventivament abans que un conflicte es faci massa gran.
  • La violència no porta enlloc.

La mediació parteix d’aquests principis bàsics:

• Respecta i no substitueix la normativa escolar.
  • Es basa en el diàleg, la cooperació i la responsabilitat personal per al manteniment d’un clima pacífic.
  • És confidencial.
  • Cadascú pot defensar els seus punts de vista.
  • Ajuda a canvia allò que no funciona.
  • Tothom ha de sortir guanyant.

Els mediadors escolten i ajuden a que les persones en conflicte puguin arribar a trobar una solució justa. Els mediadors no critiquen, no jutgen, no imposen càstigs ni donen consells. Són persones que formen part de la nostra comunitat educativa: professors, alumnes, pares i mares, que s’han preparat per ajudar-vos.