L’Àrea de Guissona, una cooperativa amb gran varietat de productes

Aida Zumajo i Laura Dorca 17/02/16

Guissona es troba al nord de Cervera, a la província de Lleida, a la comarca de la Segarra. És el municipi més poblat de la comarca després de la capital. En el poble hi ha la cooperativa Àrea de Guissona o Bon Àrea, a més d’altres botigues de la mateixa cooperativa.

Una gran cooperativa
L’Àrea de Guissona és una gran cooperativa que té instal·lacions arreu de Catalunya. Hi treballen unes 4.500 persones que fan funcions diferents dins la fàbrica, que s’està estenent ràpidament a altres llocs. La fàbrica és tan important que el poble s’ha anat construint al seu voltant i la major part dels habitants hi treballen.

Varietat de productes
Al Bon Àrea produeixen productes alimentaris en grans quantitats. Ells mateixos crien els diferents animals, com els porcs i els pollastres. Fabriquen el pinso que els donen. També tenen els seus propis horts, on conreen fruites i verdures. A part d’uns pocs productes que compren, tots aquests productes es processen a la fàbrica. La carn dels diferents animals és triada en parts. Els aliments són envasats al buit. En el cas d’altres, com les potes de pernil, són curades i emmagatzemades en uns grans espais. També produeixen líquids com salses i llets, que les guarden en uns grans tancs. Tots els productes són transportats fins a les seves instal·lacions en les característiques caixes blanques.

Sortida a Bon Àrea
Els alumnes de tercer d’ESO de l’IES Pere Fontdevila van visitar la fàbrica de l’Àrea de Guissona, el dijous 21 de gener de 2016. Van sortir de Gironella a les 8h i hi van estar tot al matí. Primer els van ensenyar al poble, encara dins de l’autobús. Finalment van entrar, equipats amb una bata, amb una gorra i uns plàstics a les sabates, per no embrutar. Els alumnes van ser transportats en un tren arreu de l’edifici, on van veure les diferents fases de producció dels aliments. Més tard van ser convidats a dinar en un dels seus establiments.

2016-01-21 12.58.22