Trobada d’alumnes de llatí a Empúries

L’equip ICE de Cultura Clàssic format per professors de llatí i grec, en col·laboració amb el Museu d’Arqueologia de Catalunya – Empúries, han organitzat una trobada d’alumnes de QUART d’ESO al jaciment d’Empúries,  el dimarts 21 d’abril de 2015.

Aquesta era la cinquena vegada que se celebrava una trobada com aquesta (en ocasions anteriors havíem anat a Empúries mateix, [2009], a Roses [2011], a Girona [2013] i a la Via Romana de Capsacosta –la Via Ànnia– [2014]).

El nombre d’alumnes i centres participants ha anat augmentant al llarg dels anys. Enguany vam superar els 500 alumnes procedents de 28 instituts de les comarques gironines.

L’institut Montgrí hi ha participat en totes cinc edicions. A Empúries hi han assistit 27 alumnes  dels diferents quarts d’ESO que estudien l’optativa de llatí. L’objectiu de la trobada era que els alumnes coneguessin de primera mà el principal jaciment grecoromà de Catalunya a partir d’una gimcana. Així, enmig d’un ambient lúdic, van poder conèixer-se entre ells i compartir el goig d’estudiar llatí a l’ESO . Tots portaven una samarreta dissenyada expressament per la cinquena trobada, amb la imatge del cavall alat Pegàs i la data en llatí: ANTE DIEM UNDECIMUM KALENDAS MAIAS

La trobada va acabar a les dues del migdia després d’un pica-pica a “la romana”,-prandium_, un discurs en llatí i el cant del “gaudeamus”. Us adjuntem un àlbum amb fotografies de la trobada a Empúries 2015.