1r Concurs Fotogràfic dedicat al 8M

La comissió de diversitat sexual de l’Institut va organitzar el 1r Concurs Fotogràfic dedicat al 8M📸

Les quatre guanyadores del concurs van ser de la classe de 2n d’Activitats Comercials! FELICITATS! 🎉📸

Des de la comissió de diversitat volem agrair a tot el professorat que ha encoratjat a l’alumnat a participar.

Les guanyadores d’aquesta edició són:

La fotografia guanyadora a la categoria de foto més original ha estat:

Les dones també podem ser geganteres, d’Alba Medina, alumna de 2n d’ACO.

Des de fa molts anys que existeix el fet de portar una geganta o un gegant, pero ens expliquen què han de ser ells qui les ha de portar, doncs no és així, perquè hem de crear un món on la cultura popular sigui igualitària per a tothom, perquè una dona també pot portar una figura, perquè també podem tocar la gralla i aprendre noves partitures, som dones hem vingut per revolucionar el món geganter.

La fotografia guanyadora a la categoria de foto més reivindicativa ha estat:

Dret a noves oportunitats i a l’amor, de Shanti Niwayan, alumna de 2n d’ACO.

Històricament, les dones enfrontaven barreres significatives per obtenir el divorci.

En moltes cultures i sistemes legals, el divorci estava subjecte a restriccions basades en el gènere, i sovint se’ls negava a les dones el dret a divorciar-se sense el consentiment dels seus esposos. A més, les dones podien enfrontar estigma social, discriminació i dificultats econòmiques com a resultat del divorci.

A dies d’avui, les dones tenim el dret a divorciar-se. Això reflecteix un avenç cap a la igualtat de gènere i el reconeixement de l’autonomia personal de les dones a la presa de decisions sobre les seves vides i relacions.

En el cas de la meva mare, en la meva cultura, està molt mal vist el divorci i moltes dones segueixen en un matrimoni pels fills, pel que digui la gent, entre altres coses.

La meva mare es va prioritzar i va anar en contra de tot per donar-se una segona oportunitat per l’amor, per estimar i deixar-se estimar. A dies d’avui és la dona més feliç amb l’amor de la seva vida i un meravellós pare que es va fer càrrec de mi i em va acollir com la seva filla.

Les dues fotos finalistes als premis han estat:

Motor de dona, de Noa Chapinal, alumna de 2n d’ACO.

El poder d’una dona és el motor que impulsa la innovació i les ales que expandeixen els límits del possible.

La dona no té horari de sortida, d’Hiba Drabli, alumna de 2n d’ACO.

La llibertat de la dona no té horàries. Ella és empoderada i capaç d’explorar el món sense dependre de la companyia de ningú home. La seva autonomia brilla fins i tot en la foscor, demostrant que la fortalesa i la independència no coneixen límits de temp

Per altra banda, informar que el dimecres 17 d’Abril durant el primer pati es farà l’entrega de premis al hall del centre. Un cop feta l’entrega es podria compartir la foto d’entrega de premis amb les guanyadores.