COLONIA IULIA URBS TRIUMPHALIS TARRACO.

El dimecres 20 de desembre de 2017, els alumnes de llatí de primer i segon de batxillerat hem visitat les restes romanes de Tarragona acompanyats per les professores Teresa Ràmia i Lina Vilamitjana. Per poder abaratir el cost del transport hem compartit la sortida amb els alumnes de batxillerat de llatí de l’institut Vallvera de Salt i amb els del Col·legi Sant Gabriel de Torroella de Montgrí. Ha sigut una sortida molt completa en la que hem pogut conèixer les principals restes de la Tàrraco romana. En primer lloc hem conegut la pedrera del Mèdol, la cantera d’on es va extreure tota la pedra per fer els principals edificis i després l’aqüeducte, que està just abans d’entrar a Tarragona, al peu de l’autopista. Tot esguit hem fet la passejada a través del recinte de les muralles, que diuen que són de les més antigues i més ben conservades d’Europa. Abans de dinar hem descobert les restes del circ que es conserven soterrades i hem visitat l’amfiteatre situat al costat del mar. A la tarda hem fet una petita gimcana pel museu arqueològic en la que hem hagut de reconèixer un seguit d’escultures, mosaics i materials destacats, escampats per les diferents sales. Ens ha agradat molt recórrer Tàrraco i passar tota una jornada a la ciutat que sota el mandat de l’emperador August, va arribar a ser capital de l’imperi Romà. Alumnes de primer i segon de llatí de batxillerat.