Premis Treballs de Recerca 2018

El passat divendres, dia 18 de maig, van ser lliurats els XVè Premis de Treballs de Recerca de Batxillerat de la Segarra, que té com a finalitat potenciar l’esperit de recerca i la creativitat científica en els alumnes de 2n de Batxillerat. L’acte ha tingut lloc lloc a la Sala de Plens de l’Ajuntament de Guissona.

A la convocatòria hi han participat 12 treballs d’alumnes de 2n de Batxillerat de tres instituts de la comarca. Els estudis han concorregut en dues modalitats: “Ciències i Tecnologia” i “Humanitats i Ciències Socials”.

Els primers premis han estat concedits als treballs de l’Institut La Segarra que duen per títol, respectivament, “Fluorescència i fosforescència”, de Jaume Caus Regí i “El pas del temps; Mas d’en Toni, Mas Claret”, de Sabina Vall Farré.

Els segons premis els han obtingut les recerques sobre els temes “Sembrem el futur. Estudi dels factors que afecten els conreus de la Segarra”, de Pau Casadesús Vila i Pol Claria Malleu, alumnes de l’Institut Antoni Torroja i “Guissona multicultural: mengem diferent?”, de Clara Jounou Gené i Sol Ribó Pons, de l’Institut Guissona.

Finalment, els accèssits han estat atorgats als treballs de l’Institut  Guissona “Més enllà de l’ictus” de les alumnes Anna Graells Mas, Laia Huguet García i Aida Pubill Argerich, i “Deixa’t guiar. Creació d’una aplicació que permet conèixer Guissona i rodalies”, elaborat per Núria Mercadé Besora, Gal·la Sisquella Freixes i Annabel Stefkova Radilova.

Molt bona feina, seguim!