Xerrada AMPA: S’estudia per APROVAR o s’estudia per APRENDRE?

S’estudia per APROVAR o s’estudia per APRENDRE?”

19 DE MAIG  18:00 H A L’INSTITUT MANUEL DE CABANYES

  • Què es posa en joc en l’aprenentatge?

Estils d’aprenentatge, capacitats, memòria, atenció… i emocions!

  • Pares i mares que ensenyen i aprenen.

– Com donar el suport necessari: de la dependència a l’autonomia i iniciativa personal.

– “Quan suspèn també ho faig jo”. La responsabilitat i les atribucions dels èxits i els fracassos.

  • Les expectatives de futur dels nostres fills. I les nostres?

Un camí reflexionat i compartit.

Més enllà de saber fer un esquema o un resum, de suspendre o aprovar, desitgem que els nostres fills tracin un camí propi, però la por de que trobin massa pedres o entrebancs ens fa patir i alhora protegir-los. La manca de temps i la por a l’error ens fa solucionar els seus problemes aquí i ara, fent que no es sentin responsables del seu procés d’aprenentatge.

L’ajuda en l’educació obligatòria, a vegades és una font de conflicte familiar, però poder tenir la oportunitat de reflexionar i col·locar-nos de forma diferent amb els aprenentatges dels nostres fills i filles, pot fer-nos veure els errors com una oportunitat de canvi i creixement.

Inés Jané, psicopedagoga

Centre ESPAIS

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>