“S’estudia per APROVAR o s’estudia per APRENDRE?”
19 DE MAIG 18:00 H A L’INSTITUT MANUEL DE CABANYES
-
Què es posa en joc en l’aprenentatge?
Estils d’aprenentatge, capacitats, memòria, atenció… i emocions!
-
Pares i mares que ensenyen i aprenen.
– Com donar el suport necessari: de la dependència a l’autonomia i iniciativa personal.
– “Quan suspèn també ho faig jo”. La responsabilitat i les atribucions dels èxits i els fracassos.
-
Les expectatives de futur dels nostres fills. I les nostres?
Un camí reflexionat i compartit.
Més enllà de saber fer un esquema o un resum, de suspendre o aprovar, desitgem que els nostres fills tracin un camí propi, però la por de que trobin massa pedres o entrebancs ens fa patir i alhora protegir-los. La manca de temps i la por a l’error ens fa solucionar els seus problemes aquí i ara, fent que no es sentin responsables del seu procés d’aprenentatge.
L’ajuda en l’educació obligatòria, a vegades és una font de conflicte familiar, però poder tenir la oportunitat de reflexionar i col·locar-nos de forma diferent amb els aprenentatges dels nostres fills i filles, pot fer-nos veure els errors com una oportunitat de canvi i creixement.
Inés Jané, psicopedagoga
Centre ESPAIS