Running dictation

A Educació Física de 2n d’ESO l’alumnat identifica les activitats saludables de les que no ho són a través d’aquesta activitat. En grups de 5 o 6 i per torns cal que un membre de cada grup (cada cop una persona diferent) corri a l’altre extrem de la pista, memoritzi un hàbit i torni fins al seu grup el més ràpidament possible per tal d’escriure’l en el llistat corresponent. Guanya el grup que fa primer les dues llistes. També som esport : )… Llegeix més»

Enigma urbà

Aquesta fotografia és d’una pintura mural que hi ha a la nostra ciutat de Vilanova i la Geltrú. Sabeu on és? I, encara millor, sabeu què recorda? D’aquí a unes dies donarem la resposta. Recordeu: dels fets històrics cal tenir-ne memòria, i quan es fan art estem fent cultura. I què més propi que la cultura en un centre educatiu? Vinga, Cabanyers, sabeu on és aquest mural? sabeu què recorda? Les vostres respostes a cabanyescultura@institutcabanyes.cat (envieu-ho des de la vostra adreça de l’institut).… Llegeix més»

Sortida al Matagalls

El divendres passat l’alumnat de 1r del Cicle Mitjà d’Activitats de Guia de Muntanya, des de l’assignatura d’organització d’itineraris, va sortir d’excursió al Matagalls. I quin bon dia que van triar! Esperem que ho hagueu disfrutat molt!!!… Llegeix més»

Sortida a Sitges

El proppassat dijous 30 de setembre l’alumnat de l’assignatura de Literatura Catalana de 2n de Batxillerat, acompanyat pels professors Eduard Juanmartí i Teresa Guiluz, va fer una ruta literària per Sitges, que va incloure espais exteriors de la vila i, sobretot, la visita als museus Maricel i Cau Ferrat. Després d’haver llegit a classe l’obra de Santiago Rusiñol titulada L’alegria que passa, van poder conèixer in situ la personalitat i l’obra del polifacètic autor modernista. Esperem que la situació de pandèmia no ens impedeixi, com els últims temps, aquesta possibilitat de gaudir de la literatura en els espais on es va crear. Properament el mateix grup d’alumnes visitarà la Casa Arxiu de Joan Maragall, un altre gran autor modernista. … Llegeix més»

Mostrari de roques

Tot just acabem d’ampliar la col·lecció de roques del Centre gràcies al premi rebut arran de la jornada “Viu les Ciències de la Terra 2021” promogut per la Facultat de Ciències de la Terra de la UB i que es va celebrar el passat mes de juny. La capsa de mostres conté 6 tipus de roques, amb la seva fitxa corresponent, on s’hi indica el nom de la roca, el tipus al qual pertany i la localitat d’on prové la mostra en qüestió. Seguim!… Llegeix més»