Visita a Tarragona. 1r d’ESO

El passat divendres dia 8 de juny, l’alumnat de primer de l’ESO va visitar la ciutat de Tarragona en l’última sortida que feien dintre d’aquest curs que estem acabant. La visita a la ciutat tenia diferents finalitats educatives, que es van complir amb escreix.

Per una banda hi havia la vessant curricular, ja que aquesta excursió és la millor manera de mostrar els dos últims temes de l’assignatura de Socials: la Roma antiga i la Tarraco romana. Gran part de la sortida va transcórrer per les restes de l’antiga capital de la Tarraconense, on l’alumnat va veure in situ tot allò que s’havia explicat a l’aula. Quant a la part històrica, a més, es va visitar la part alta de l’actual ciutat per conèixer una mica la ciutat medieval, que és part del temari de ciències socials del curs vinent.

Per l’altra banda, la sortida tenia com a activitat la presentació d’un powerpoint de fotografies fetes per elles i ells amb temàtica lliure, per poder treure tota la seva visió artística. Es pretén així treballar la creativitat d’una generació que consumeix imatges a diari. En un món amb tanta fotografia, el fet d’haver d’escollir plànols i seleccionar fotografies ens semblava un treball ideal.

I per últim la vessant més humana. I és que, després del seu primer curs a l’institut, una sortida al juny suposa compartir amb totes les companyes i els companys una jornada fora de les aules aprenent en un ambient diferent, lluny de l’habitual. Les rialles i el bon ambient eren el resultat de la distensió de saber que el seu primer curs ha estat superat i que arribaven les vacances, amb les butxaques plenes de bons moments i nova gent coneguda.