Activitats departament de ciències.

Activitat Descripció Curs Data
Contrarellotge matemàtica Una contrarellotge consta de 15 problemes d’estil test amb 5 opcions cadascun .Els problemes es resolen per ordre, un a un, amb el temps limitat per cada problema. És una activitat voluntària per fer des de casa. de 1r d’ESO   a 2n de BAT Periodicitat mensual. S’inicia el 15 de setembre.
Fem matemàtiques (1a fase) Concurs de resolució de problemes en grups de 4 persones. Cal fer un informe i enviar-lo. 1r i 2n d’ESO 15 de novembre (publicació dels problemes)
Anem x + mates  Sessions d’aprofundiment de matemàtiques amb un grup reduït d’alumnes de diversos instituts. Aquest curs es fa de manera telemàtica. 4t d’ESO 24 d’octubre (primera sessió d’un total de 8).
Problemes a l’esprint  Concurs de resolució de problemes en línia. Es tracta de ser el centre més ràpid en resoldre correctament una bateria de problemes. de 1r d’ESO   a 2n de BAT

1r i 2n d’ESO: 17 de febrer de 2021.

3r i 4t d’ESO: 9 de desembre de 2020.

1r i 2n Batxillerat: 20 de gener de 2021.

Dia de Pi  Celebració al centre del dia de Pi amb activitats relacionades amb el número Pi de 1r d’ESO   a 2n de BAT 14 de marc de 2021
Prova Cangur  Concurs de resolució de 30 problemes en 1 hora i 15 minuts de resposta tipus test. de 1r d’ESO   a 2n de BAT 18 de març de 2021.
VideoMat Concurs en el qual els i les alumnes creen vídeos on es responen preguntes que posen de manifest aplicacions de les matemàtiques o la seva presència en l’entorn. 4t d’ESO Fins a l’11 d’abril del 2021
Fotografia matemàtica  Concurs consistent a fer fotografies d’objectes quotidians amb alguna relació amb les matemàtiques. de 1r d’ESO   a 2n de BAT  Fins al març del 2021
Marató de problemes  Activitat voluntària en línia per treballar individualment, a casa, i  mirar de trobar el gust per fer problemes. 3r i 4t d’ESO A finals de gener es publica el primer problema.