“Les trois mousquetaires”

El passat 5 de març, els estudiants de francès del centre van acudir al teatre Bartrina de Reus. Aquest any va ser l’ocasió de veure representada l’obra “Les trois mousquetaires” de l’autor Alexandre Dumas, adaptada pel grup BHM Producciones.

La sortida va ser organitzada en dos torns per assegurar que tots els alumnes poguessin gaudir de l’experiència de manera plena. En el primer torn, els estudiants de 2n d’ESO van participar amb un 70% de les intervencions en francès i un 30% en català. El segon torn va comptar amb la presència dels alumnes de 3r i 4t d’ESO i de 1r de Batxillerat, que van viure l’obra de manera exclusiva en francès.

L’obra va superar totes les expectatives, oferint moments plens d’humor i emoció que van mantenir els alumnes enganxats de principi a fi. La participació activa dels actors i actrius va ser destacable, i fins i tot un dels nostres alumnes, el Lucas, va tenir l’oportunitat de pujar a l’escenari. Aquest inesperat moment va arrodonir l’experiència, ja que el Lucas va ser triat per participar en una escena on s’afegia el tercer dels tres mosqueters.

Finalment, els alumnes van disposar de deu minuts per tenir un petit col·loqui amb els actors i actrius de l’obra i van estar parlant una mica del seu ofici i de la importància del francès en la seva formació.