Tècnic-Tècnica en Gestió administrativa – CFPM AG10
La competència general d’aquest títol consisteix a activitats de suport administratiu en l’àmbit laboral, comptable, comercial, financer i fiscal, així com d’atenció al client/usuari, tant en empreses públiques com en empreses privades, aplicant la normativa vigent i protocols de qualitat, assegurant la satisfacció del client i actuant segons les normes de prevenció de riscos laborals i de protecció ambiental.
COMPETÈNCIES PROFESSIONALS, PERSONALS I SOCIALS
Tramitar documents o comunicacions internes o externes en els circuits d’informació de l’empresa.
- Elaborar documents i comunicacions a partir d’ordres rebudes o informació obtinguda.
- Classificar, registrar i arxivar comunicacions i documents segons les tècniques apropiades i els paràmetres establerts en l’empresa.
- Registrar comptablement la documentació suport corresponent a l’operativa de l’empresa e condicions de seguretat i qualitat.
- Realitzar gestions administratives de tresoreria, seguint les normes i protocols establerts per la gerència a fi de mantenir la liquiditat de l’organització.
- Efectuar les gestions administratives de les àrees de selecció i formació dels recursos humans de l’empresa, ajustant-se a la normativa vigent i a la política empresarial, sota la supervisió del responsable superior del departament.
- Donar suport administratiu en l’àrea de gestió laboral de l’empresa ajustant-se a la normativa vigent i sota la supervisió del responsable superior del departament.
- Realitzar les gestions administratives de l’activitat comercial registrant la documentació suport corresponent a determinades obligacions fiscals derivades.
- Desenvolupar les activitats d’atenció al client/usuari en l’àmbit administratiu i comercial assegurant els nivells de qualitat establerts i relacionats amb la imatge de l’empresa/institució.
- Aplicar els protocols de seguretat laboral i ambiental, higiene i qualitat durant tot el procés productiu, per evitar danys en les persones i el medi ambient.
- Complir amb els objectius de la producció, actuant conforme als principis de responsabilitat i mantenint unes relacions professionals adequades amb els membres de l’equip de treball.
- Resoldre problemes i prendre decisions individuals seguint les normes i procediments establerts, definits dins de l’àmbit de la seva competència.
- Mantenir l’esperit d’innovació, de millora dels processos de producció i d’actualització de coneixements en l’àmbit del seu treball.
- Exercir els seus drets i complir amb les obligacions derivades de les relacions laborals, d’acord amb l’establert en la legislació vigent.
- Detectar i analitzar oportunitats d’ocupació i autoocupació desenvolupant una cultura emprenedora i adaptant-se a diferents llocs de treball i noves situacions.
- Participar de forma activa en la vida econòmica, social i cultural, amb una actitud crítica i responsable.
- Participar en les activitats de l’empresa amb respecte i actituds de tolerància.
- Adaptar-se a diferents llocs de treball i noves situacions laborals originats per canvis tecnològics i organitzatius en els processos productius.
- Participar en el treball en equip respectant la jerarquia definida en l’organització.
CURRICULUM
Mòduls Professionals | Hores màx-mín | HLLD | Unitats formatives | Hores mínimes |
01 -AOA – Comunicació empresarial i atenció al client ** | 132 | UF 1 Comunicació empresarial oral | 33 | |
UF 2 Comunicació empresarial escrita | 33 | |||
UF 3 Sistemes d’arxiu | 33 | |||
UF 4 Atenció al client/usuari | 33 | |||
02 – AOB – Operacions administratives de compravenda * | 132 | UF 1 Circuit administratiu de la compravenda | 66 | |
UF 2 Gestió d’estocs | 33 | |||
UF3 Declaracions fiscals derivades de la compravenda | 33 | |||
03 Operacions administratives de recursos humans | 99 | UF 1 Selecció i formació | 22 | |
UF 2 Contractació i retribució | 44 | |||
UF 3 Processos de l’activitat laboral | 33 | |||
04 Operacions auxiliars de gestió de tresoreria ** | 132 | UF 1 Control de tresoreria | 33 | |
UF 2 Tramitació d’instruments financers i id’assegurances | 66 | |||
UF 3 Operacions financeres bàsiques | 33 | |||
05 Tècnica comptable | 132 | UF 1 Patrimoni i metodologia comptable | 33 | |
UF 2 Cicle comptable bàsic | 33 | |||
UF 3 Cicle comptable mitjà | 66 | |||
06 – AOF -Tractament de la documentació comptable * | 99 | UF 1 Preparació i codificació comptable | 33 | |
UF 2 Registre comptable | 33 | |||
UF 3 Comptes anuals bàsics i control intern | 33 | |||
07 Tractament informàtic de la informació * | 231 | UF 1 Tecnologia i comunicacions digitals | 33 | |
UF 2 Ordinografia i gravació de dades | 33 | |||
UF 3 Tractament de la informació escrita i numèrica | 66 | |||
UF 4 Tractament de dades i integració d’aplicacions | 33 | |||
UF 5 Presentacions multimèdia de continguts | 33 | |||
UF 6 Eines d’internet per a l’empresa | 33 | |||
08 Anglès | 99 | UF 1 Anglès tècnic | 99 | |
09 Empresa i Administració ** | 132 | UF 1 Innovació i emprenedoria | 33 | |
UF 2 Empresa i activitat econòmica | 22 | |||
UF 3 Administració pública | 44 | |||
UF 4 Fiscalitat empresarial bàsica | 33 | |||
10 Empresa a l’aula * | 264 | UF 1 Empresa a l’aula | 264 | |
11 – MFO – Formació i orientació laboral | 66 | UF 1 Incorporació al treball | 33 | |
UF 2 Prevenció de riscos laborals | 33 | |||
12 Formació en centres de treball | 416 | Formació en centres de treball | 416 | |
COM. Competències informàtiques | 99 | UF 1 Manteniment i consulta de base de dades | 33 | |
UF 2 Aplicacions web | 66 | |||
Total | 2000 |