SORTEGEM LA PRIMERA CISTELLA ECOLÒGICA A PRIMÀRIA!

El divendres passat dia 11, els alumnes de 5è del taller de l’hort vam sortejar la nostra primera cistella ecològica!

A la cistella hi havia tres enciams diferents, un manat de cebes, un manat d’alls tendres, un de ravanets i una mica de menta. Tots els productes són del nostre hort ecològic.

L’afortunada del sorteig va ser la Xènia de 1rB. Enhorabona!!!

TALLER DE GEOCACHIING

Un altre dels tallers que fem a l’ESO és el de Geocaching. Què és el geocaching? És un joc de troballes que forma part d’una tendència que uneix la vessant esportiva amb la gamificació, és a dir, el joc. El geocaching és  una manera de fer esport i turisme tot passant una bona estona.

És ja un joc d’abast mundial que consisteix a buscar tresors (que s’anomenen geocaches) que estan amagats utilitzant un dispositiu GPS. El nombre de geocachers està augmentant de manera exponencial aquests últims anys i una gran part dels aficionats són famílies i Navàs no és una excepció.

Si voleu, us podeu descarregar aquesta app al mòbil per saber les “geocaches” que teniu aprop!!! https://play.google.com/store/apps/details?id=cgeo.geocaching&hl=es

Però no oblideu que són tresors i que no es poden compartir de forma massiva!

Si voleu conèixer encara més detalls sobre aquest tema, podeu veure aquest vídeo explicatiu (en anglès) del què és el geocaching. Let’s play!! http://youtu.be/7UM8zWMifpE

Aquí teniu un parell de fotografies del geocaching que vam fer divendres passat dia 11 de maig:

TALLERS DE MOU-TE I PÀDEL

Divendres passat dia 11 de maig els dels tallers d’ESO de Mou-te i de Pàdel vam tornar a sortir amb la bicicleta per l’entorn del poble. Quan arriba el bon temps sempre procurem aprofitar aquest entorn meravellós per poder fer esport a l’aire lliure. Tenim ganes de repetir-ho per poder experimentar, ajudar-nos quan tenim problemes amb les cadenes de les bicis, amb una roda que punxa… i si ho podem acabar remullant-nos al riu…. què més podem demanar?!

HORT ECOLÒGIC DE SECUNDÀRIA

Ja hem collit enciams i cebes tendres ecològiques al nostre hort ecològic de secundària! El nostre hort fa molt de goig i veure que tot el que hem sembrat creix i ho podem collir per consumir-ho ens omple d’il·lusió per seguir treballant.

A l’hort posem en pràctica no només els coneixements sobre la terra, les diferents verdures que sembrem, sinó que també aprofitem per realitzar activitats de matemàtiques, de tecnologia… sempre des d’un àmbit competencial i significatiu aprenem que la millor manera d’adquirir informació i conceptes és posant-ho a la pràctica.  Per cert, treballar la terra no només és cosa de nois!

 

 

TALLER D’ÀCIDS I BASES

Dijous 10 de maig, els de 4t d’ESO de física i química vam anar al taller d’àcids i bases del camp d’aprenentatge del Bages “la Culla”.

Aquest taller és l’adaptació d’una part del mòdul del programa APQUA. APQUA és un projecte educatiu dirigit a tota la població, centrat en els productes i els processos químics i en el risc que el seu ús representa per a les persones i per al medi ambient.

Els objectius d’aquest taller els podríem resumir en els següents punts:

  • Introduir el concepte àcid-base.
  • Elaborar un indicador vegetal.
  • Fabricar una mostra patró a partir de substàncies de pH conegut.
  • Determinar el pH de noves substàncies a partir d’aquest patró.
  • Posar de manifest la reactivitat dels àcids davant dels metalls i analitzar els productes que se’n generen.
  • Aprendre com es pot neutralitzar un àcid i determinar-ne la seva concentració.

Un cop acabada la part pràctica, ens van passas un power point per revisar els conceptes treballats. Aquí teniu un tastet del taller amb aquestes fotografies:

 

PREMIATS A LA BARCELONADA 2018

Aquest dimecres dia 9 de maig, els alumnes de 4t d’ESO que vam participar al concurs Barcelonada 2018 hem estat premiats amb el 2n premi a la millor fotografia bookface i al màxim rànquing trivial! Premis a la feina ben feta!

Estem orgullosos de l’aprenentatge global i competencial que aprenen els nostres alumnes al centre. Són alumnes creatius, amb habilitats en resolució de problemes, acostumats a l’aprenentatge significatiu i a treure el màxim profit de les seves capacitats individuals tant a nivell intel·lectual com a nivell emocional. Treballen molt bé sota pressió trobant les respostes més càlides i creatives a partir del treball cooperatiu del grup. La feina ben feta té recompensa!

ELS D’EDUCACIÓ INFANTIL ANEM AL TEATRE

Dimecres dia 9 de maig els alumnes d’Educació Infantil vam anar al teatre a veure l’obra “Jai, el mariner” un espectacle de titelles i actors de veritat sense text i on la música fa de fil conductor. La història gira al voltant de tres comediants que van de port en port explicant aventures de mar i ara narren la història de Jai el mariner i el seu viatge cap a l’amor de la bonica Marie Claire. Una aventura emocionant, plena de balenes gegants, taurons famèlics, micos salvatges, tempestes i molt de mar.

Zipit Company, la companyia encarregada de fer l’obra, és una companyia de teatre de titelles creada el 2011 ubicada entre Tiana i Arenys de Mar. La companyia treballa per fer espectacles per transmetre històries màgiques d’aventures, emocions i sensacions. Els tres integrants de la companyia són Glòria Arrufat, Paulette San Martín i Ivo G. Suñé, tres joves amb una gran trajectòria artística com a titellaires i moltes més disciplines, ja que cadascun d’ells té diferents especialitats: interpretació, creació, vestuari i estètica, escenografia, construcció de titelles, il·luminació i so. La companyia ha fet gires arreu de l’Estat espanyol i també a l’estranger, en països com ara Israel, França, Mèxic i Suïssa.

Aprofitant que han fet una gira pel Bages, hem aprofitat per gaudir d’aquest màgic espectacle.

 

ELS TECNÒLEGS DE 4t I L’AJUNTAMENT

Dimarts 8 de maig els de 4t dels itineraris de Tecnologia vam poder veure el camionet elèctric de l’Ajuntament del poble aprofitant que estem treballant els diferents motors.

D’aquesta manera, vivim un aprenentatge significatiu i competencial perquè tot allò que hem vist a l’aula ho podem veure i tocar en el nostre entorn.  I és a partir d’aquestes vivències que memoritzem els aprenentatges i aconseguim que quedin al nostre cervell per molt més temps. És a través dels aprenentatges vivencials i de les emocions que el nostre cervell memoritza a llarg termini les informacions apreses.

TALLERS ESPORTIUS DE SECUNDÀRIA

Divendres dia 4 de maig els alumnes dels tallers de Mou-te i Pàdel vam anar a la Resclosa dels Manresans amb bicicleta. Alguns ja vam trobar que feia calor i ja vam remullar-nos al riu.

Des del nostre centre treballem l’esport i el treball en equip de manera competencial. No només a les hores d’educació física sinó també amb els tallers que fem el divendres. Uns bons exemples són els tallers de Mou-te on fem escalada, sortides amb bicicletes…. o el taller de pàdel que any rere any té molta demanda.

Gràcies a aquests tallers els alumnes aprenem hàbits saludables, la manera com cal fer esport de adequada a cada edat i l’equipament necessari per realitzar cada esport.

Us deixem un enllaç amb fotografies de la sortida:

https://drive.google.com/file/d/19defncLgSocVGzQvulqcwuwGKgjfgdsQ/view?usp=sharing

PROJECTE “TITÀNIC” DE 2n D’ESO

El divendres dia 4 de maig els alumnes de 2n d’ESO vam fer la comprovació del nostre producte final del projecte “Titànic”. La prova de foc era senzilla però a l’hora ens tenia una mica amb l’ai al cor perquè no les teníem totes per estar al 100% segurs de si el nostre Titànic acabaria flotant a la piscina o no…

Evidentment a l’aula vam treballar molt la flotabilitat, les forces i els materials necessaris per construir un Titànic que aconseguís flotar, i a casa vam fer les proves a la banyera per saber si la cosa funcionaria… però una cosa és la banyera de casa i l’altra la piscina del poble!

Després de la feina feta els resultats van ser molt bons i tots els vaixells van flotar a la perfecció, repte aconseguit!!!

Podeu veure algunes fotografies dels nostres Titànics i un vídeo als enllaços següents:

https://drive.google.com/file/d/11cnj5mzRX0v7X2RCu10s97uQymfGtRoQ/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/11fdD-i1WSY-6TEb5ayhuq1OYiwkGSpiZ/view?usp=sharing

 

 

PLAYING GAMES WITH PRIMARY SCHOOL STUDENTS

Last Thursday it was the last day that the students of 3rd ESO visited the students of 3rd primary school to play some games they have invented about clothes and weather. The topics were previously prepared by the English teacher of primary school and the games were specifically created by the students of 3rd ESO.

We all had great fun! It was very nice to see how everyone cooperated and did his/her best. Congratulations to everyone!

Take a look at the photographs:

https://drive.google.com/file/d/1v0a6_nHvFi7ZQWp-2jjMxOI6a6qOrAUi/view?usp=sharing

PROJECTE REFUGIATS: “BUSCANT UNA NOVA VIDA”

Dijous dia 3 de maig els alumnes de 2n d’ESO vam continuar amb el nostre projecte de VIP i educaió emocional sobre els refugiats. El nom del projecte és “Buscant una nova vida” i ja n’hem explicat més informació en posts anteriors.

El dijous vam anar a Berga per poder fer una altra trobada de cohesió amb els refugiats. Vam fer una caminada tots junts fins a Queralt per promoure de nou l’aprenentatge en valors, la solidaritat i el coneixement de les realitats d’aquests refugiats que s’allotgen a l’Alberg de Berga.

En podeu veure algunes fotos clicant l’enllaç següent:

https://drive.google.com/file/d/1MTzUIzsVqDYZre-NYuU7BneuguqHn0fT/view?usp=sharing

 

CERTÀMEN DE LECTURA EN VEU ALTA

El dia 2 de maig la Clàudia Serra va assistir a la semifinal del Certàmen de Lectura en Veu Alta. Tot i no haver passat a la final va ser una gran experiència i la Clàudia ho va fer d’allò més bé. Enhorabona!

Des del nostre centre, promovem el gust per la lectura dedicant uns espais a l’aula tant a primària com a secundària. Es tracta que els alumnes aprenguin el valor de la lectura: llegir ens fa més lliures i també ens fa més creatius, més crítics i ens proporciona més informació sobre un munt de temes. I la importància de la lectura va molt més enllà de llegir un munt de pàgines, es tracta que els nostres alumnes aprenguin que cal que hi hagi una bona comprensió lectora per poder entendre no només els enunciats dels exercicis o dels reptes proposats, sinó també per una millor comprensió de qualsevol tema i història que llegim.

COLÒNIES A LA GARROTXA – COMISSIÓ ESCOLA I FAMÍLIES

Bon dia famílies!

Us escrivim des de la Garrotxa uns pares i mares voluntaris del centre que ens hem ofert per gaudir de les colònies que s’han organitzat des de la comissió escola i famílies.

Us volem donar a conèixer la iniciativa que, des de principi de curs, s’ha anat gestionant amb moltes ganes i, sobretot, il·lusió. Aquest cap de setmana, alumnes des de P4 fins a ESO i voluntaris estem vivint experiències molt gratificants i que esperem que l’any que ve puguin ser compartides per molts alumnes més.

També esperem que des del claustre es promogui aquesta activitat que, amb tant d’anhel, estem intentant que arreli altre cop a l’escola.

Us deixem un vídeo que recull algunes imatges de l’experiència viscuda fins ara:

https://drive.google.com/file/d/1XG2F7JcBMP7lagP4ir_KjrDSh928Sh6Y/view?usp=sharing

UN CURS, UN CIM – PRIMER ENTRENAMENT A ESO

Des de fa uns anys els alumnes del nostre centre formen part del projecte “Un curs, un cim” en el qual cada curs des de cicle inicial fins a 4t d’ESO pugen a un cim ja sigui de les rodalies del poble o bé de la comarca veïna del Berguedà.

Cada cim està adaptat a l’edat dels nostres alumnes i, amb anterioritat, a l’assignatura d’educació física es treballen diferents informacions referents a la muntanya així com estiraments i exercicis específics que permeten fer l’activitat sense patir cap tipus de lesió.

A l’ESO els cims que pugem acostumen a ser cims amb un cert desnivell i és per això que abans cal que els alumnes s’entrenin. Abans del cim fem dos entrenaments fent una caminada d’un parell d’hores com a mínim que ens porta fins a algun cim proper.

El passat divendres vam fer el primer entrenament. Els alumnes de 1r i 2n d’ESO vam pujar al Cim de Vilafresca i els alumnes de 3r i 4t d’ESO vam pujar al Cim de l’Àliga.

Us deixem un enllaç on podreu veure quin bon dia ens va fer!

https://drive.google.com/file/d/1JI_NJ_6S85d-0A4ch24DImnJfqgKK_Ir/view?usp=sharing

 

 

ENGLISH ACTIVITIES AT PRIMARY SCHOOL

The students of 2nd ESO and 3rd ESO are going to primary school to do some activities with the students of 1st primary school and the students of 3rd primary school.

The students of 2nd ESO are doing story telling time and the students of 3rd ESO are preparing games about clothes and weather vocabulary. The students of primary school are having great fun! These activities will continue until next week.

It’s very interesting to teach other students! Take a look at our experience with the link below:

https://drive.google.com/file/d/1EkzB40orHVnM-21iVO4FXz3vo2ek_Nbl/view?usp=sharing

 

 

2n D’ESO I ELS REFUGIATS

Ahir dijous 26 d’abril, els alumnes de 2n d’ESO vam continuar amb el nostre projecte d’educació emocional i visual i plàstica “Buscant una nova vida”. Vam compartir el matí fent diferents activitats a l’Ametlla amb alguns dels refugiats que actualment viuen a l’Alberg de Berga. Refugiats de guerra, de la pobresa, exiliats polítics…. Moments emocionants i d’agraïment mutu que han unit cultures i valors humans.

El nostre projecte continuarà dijous que ve dia 3 de maig, quan anirem a Berga per fer una gimcana amb els mateixos refugiats. El projecte acabarà el dia 23 de maig quan, a les 5 de la tarda, farem una presentació del projecte a la Sala d’Actes de la Biblioteca del poble. Tothom hi és convidat per veure i viure les nostres experiències!

Al següent enllaç trobareu un vídeo amb diferents fotografies:

https://drive.google.com/file/d/1MQe2DBrJJgW23qxXmNJbvR_y25NfcuBc/view?usp=sharing

 

ENS VISITEN DOS TESTIMONIS DE L’AMICAL DE MAUTHAUSEN

Avui dimecres dia 25 d’abril, un any més, dos representants de l’Amical de Mauthausen han vingut a donar testimoni de la seva experiència al camp de concentració als alumnes de 4t d’ESO.

Ha estat una xerrada intensa però molt interessant i hem pogut descobrir com dues persones ens explicaven de manera natural i entenedora l’horror que van viure en aquell terrible període històric. La xerrada està emmarcada dins de l’assignatura de socials pels continguts ja treballats, però és també una bona oportunitat per poder treballar educació emocional ja que les vivències del senyor Llibert i el senyor Tomàs ens transporten en tot el què ells van viure.

Un cop més, moltes gràcies a l’Amical de Mauthausen per permetre que tota aquesta informació valuosa arribi a la nostra escola.

https://drive.google.com/file/d/1c2YCIeMkPRazM2FLnf6YjKgiuQCi7Ruk/view?usp=sharing