L’antiga escola

La nostra escola va néixer com a “Escola Sant Joan de Ribera” ocupant un edifici de pisos molt antic que estava situat al Carrer Ter nº10 (tocant al Carrer Aragó).

10387458_10205207477280396_9187964922070048764_n

Eren altres temps. Penseu que el curs 1976-1977 va ser el primer amb aules mixtes (nois i noies junts)
Havia estat un edifici llogat per l’Ajuntament de forma “provisional” per satisfer les necessitats del barri del Clot però amb el pas dels anys aquella “provisionalitat” es va anar fent definitiva i l’edifici patia cada cop una degradació més insuportable.
No va ser fins al curs 1980-1981 que l’Ajuntament no comprà els terrenys instal•lant uns “mòduls provisionals” per tal de complementar l’antic edifici del Carrer Ter.

Notícies.jpg

Tot i així el temps anava passant i sobre el nou edifici de l’escola no es concretava res. Aquest retard en els tràmits causà que durant els primers anys 80 la reivindicació amb el suport de moltes entitats del barri va ser una constant incrementant-se més encara quan al 1983 la degradació de l’antic edifici arribà als mitjans de comunicació.

Carnaval2.jpg Carnaval1.jpg Reivindicació.jpg
Manifestacions a la Plaça Sant Jaume, talls a la Meridiana,… mobilitzacions que no van aturar-se l’any 1984 quan es presentà un primer avantprojecte. Al maig del 1985 s’adjudicà la construcció “en plan de urgencias” i finalment al juny les primeres màquines començaren a treballar.

Aquí veiem en primer terme el futur Parc del Clot i al fons els solar triangular sobre el qual s’edificà l’escola:

14-Solar de l'escola i del parc(2)
I el gran moment arribà al setembre del 1986 quan els primers alumnes del centre van fer servir les noves aules.
L’any 2011 amb motiu del 25è aniversari de la construcció del nou edifici van organitzar-se moltes celebracions. Per començar el centre va canviar l’antic nom pel de “Rambleta del Clot”.
L’escola edità al juny del 2012 un número especial de la seva revista “Diari del Cole”: un monogràfic dedicat a la celebració del 25è aniversari. També un imant per recordar la data.

Diari+Imant.jpg

De l’antic edifici de l’escola avui desaparegut ens queda el record d’una figura femenina que decorava la planta baixa de l’escala i que avui ens acompanya al vestíbul de la nostra escola.

La figureta de l'escala.jpg

25è aniversari del nou edifici de l’escola.

“Rambleta del Clot”: un nom que ve de lluny.