dimecres, 21 de març de 2018

Un any més hem tingut la visita d’uns alumnes de 1r d’ESO de l’IES Molí de la Vila acompanyats per dues mestres per aclarir els nostres dubtes sobre el funcionament de l’institut. Teníem moltes preguntes i inquietuds que ens van anar responent: sobre els deures, patis, estona de lectura, sortides, canvis de classe,…

El més important va ser quan ens van dir que no ens preocupéssim, que ens sentiríem acompanyats sobretot els primers dies. Ja ens anem fent a la idea que el canvi se’ns va apropant. Ens fem grans i el temps vola!

GUARNIM I ESMORZEM MONES
Les classes de 5è de Xaloc i Gregal hem elaborat les nostres pròpies mones de Pasqua. Les hem fet amb pa de pessic recobert de xocolata. Després s’han decorat amb ous de xocolata i llaminadures de colors. Eren boníssimes!

Amb els ingredients necessaris i molta il·lusió…. hem fet una mona boníssima! Ens hem llepat els bigotis!

Com és tradició, avui els nens i les nenes de sisè hem fet la mona.

Primer, hem llegit 20 curiositats sobre la tradició de la mona. Per exemple, sabíeu què la recepta de la mona és coneguda des del segle XV i llavors no portava xocolata, la qual es va introduir al segle XVI amb l’arribada del cacau provinent d’Amèrica?
També, la Noemi (la tutora de 6è B) ens ha explicat com és la mona que mengen al País Valencià i ens ha ensenyat una cançó típica en valencià.

A continuació, hem elaborat la recepta de la mona que hem fet per no oblidar-nos cap pas!

I, finalment, l’hem preparat i, el més important, ens l’hem menjat!!

Us deixem unes fotos per que veieu el resultat. Cliqueu a la imatge i ho veureu!

Avui al matí, a P4, hem fet la mona i ens hem llepat els bigotis!!! voleu veure com ens ha quedat i que bé ens ho hem passat???

2a TARDA AMB PERSONES GRANS

Avui dimecres i seguint amb les activitats de la setmana cultural, hem tornat a tenir la gran sort de comptar amb altres àvies i fins i tot besàvies, que amb senzillesa i molta estima, ens anaven explicant les seves vivències de quan anaven a escola quan eren com nosaltres.

Ha estat molt interessant i se’ns feia curta l’estona de què disposava cada grup per escoltar-les per diferents espais de l’escola. Ens han fet adonar que tot ha canviat i molt! No anaven de colònies hem sentit, algunes ens explicaven que no tenien estufes ni radiadors a l’hivern, que treballaven amb un sol llibre, que anaven a escola el dissabte… Ens han fet reflexionar sobre les coses que tenim ara a l’escola i com les hem de cuidar i valorar.

Moltes gràcies de nou per la vostra companyia entre nosaltres aquesta tarda. Sou gran persones!

Si cliqueu aquesta foto en podreu veure més.