Comissions AFA

L’AFA esta organitzada en comissions de treball, activitats o projectes concrets. Són essencials pel desenvolupament, seguiment i gestió d’activitats que, o bé per horari o per localització, queden fora de l’àmbit de l’escola. Les comissions són un espai idoni per col·laborar, participar i implicar-se personalment en la educació dels nostres fills i filles. Segur que pots trobar una on els teus coneixements ens ajudaran a millorar l’escola.

ℹ Si voleu formar part d’una comissió AFA poseu-vos en contacte amb nosaltres

🔄 Si voleu conèixer tota l’actualitat de les comissions AFA feu clic aquí

Comissió d’extraescolars i casal d’estiu

Des de la Comissió d’extraescolars coordinem i gestionem l’oferta d’activitats extraescolars per a tots els cursos a través de diferents empreses.

El nostre objectiu és oferir un ventall d’activitats en horari no lectiu (tarda), que proporcionin als nostres fills i filles unes oportunitats de lleure i complementin l’educació integral dels mateixos, sent afins als interessos familiars i a la filosofia educativa de l’escola, dintre de un marc lúdic i engrescador.

De la mateixa manera coordinem el Casal d’estiu, vetllant en tot moment per la seva qualitat i millora continua. Aquest en té lloc a partir de la setmana següent a la del fi del curs acadèmic fins la darrera setmana de juliol.

Comissió de menjador

Des de la Comissió de menjador realitzam el seguiment de l’organització general diària, dels espais de la cuina i del menjador, revisant els menús, així com les activitats del temps de migdia. Tot treballant colze a colze amb la Marina, coordinadora del servei de menjador.

Fem un seguiment econòmic i prioritzem la inversió per millores que repercuteixen en tots els nens i nenes usuaris dels servei.

Fins ara, es realitzaven visites periòdiques per valorar la realitat diària, sent possible quedar-se a dinar in situ. Aquest aspecte pot veure’s modificat per l’actualitat de les mesures de la Covid.

Comissió de pati

Des de la Comissió d’obres i pati volem proporcionar a aquest espai dels recursos necessaris, creant nous espais, oferint noves possibilitats d’aprenentatge, tot tenint en compte la utilització
de materials reutilitzats i la incorporació d’una mirada amb perspectiva de gènere, amb les mateixes oportunitats de joc pels infants.

Realitzem jornades de treball on adults i nens son partíceps de la transformació del pati i on es comparteixen moments amb altres famílies de l’escola.

Comissió de festes

Des de la Comissió de festes treballem per fomentar la cohesió i la relació entre les famílies en un ambient relaxat i festiu dins el recinte de l´escola. Ens coordinem per per planificar tota la logística, contractar proveïdors i organitzar diferents accions, així com les col·laboracions més puntuals (abans, durant i/o després de la festa)

Les festes organirzades per l’AFA són la Castanyada a l’octubre, Carnestoltes al febrer, Sant Jordi a l’abril  i la Festa del Sòci/a al juny.

Comissió de diversitat i convivència

Des de la Comissió tractem d’assegurar i garantir la participació, la implicació i el compromís de tota la comunitat escolar, ajudant a l’alumnat a relacionar-se amb si mateix, amb els altres i amb el món. Volem potenciar l’equitat i el respecte a la diversitat i fomentar la mediació escolar i la cultura del diàleg com a eina bàsica en la gestió del conflicte.

Treballem per fomentar una cultura de la pau i la no-violència i corregir els estereotips sexistes.

Comissió d’escola de famílies

Des de la Comissió d’escola de famílies pretenem crear espais per compartir activitats i idees i fomentar la col·laboració i la cooperació entre famílies de l’escola.

Comissió de relacions externes

Des de la Comissió de relacions externes treballem per articular, agrupar i canalitzar les peticions i reivindicacions de totes les famílies (sòcies i no sòcies) vers escola i consorci, relacionades amb les necessitats, el benestar i l’educació dels nostres fills i filles.

De la mateixa manera es treballa de forma col·laborativa amb qualsevol enitat del barri i/o districte externa a l’escola.

Comissió de comunicació

Des de la Comissió de comunicació treballem per coordinar la comunicació entre famílies, AFA i escola, buscant de forma especial la implicació de les famílies i la transparència en la gestió de l’associació.

Donem suport a la resta de comissions perquè la informació que necessitin donar a les famílies arribi de forma òptima per diversos canals.

Comissió de biblio-lectura

Des de la Comissió de biblio-lectura col·laborem amb l’escola en la construcció del fons de llibres, renovant els antics i revisant per seleccionar aquells que en mostren un caire sexiste inadequat i desfasat, no acord amb els valors educatius i de convivència actuals.