CICLE MITJÀ

XERRADA HÀBITS SALUDABLES

El passat dia 10 de desembre els nens i nenes de Cicle Mitjà van assisitir a una xerrada sobre els hàbits higiènics i posturals. Va ser molt interessant i esperem que mica en mica anem prenent consciència.

LA CASTANYADA

Els nens i nenes de Cicle Mitjà, hem celebrat la Castanyada fent receptes per esmorzar  i ballant una dansa a la Festa que hem fet al pati de l’escola.

SORTIDA A L’ESPLUGA DE FRANCOLÍ

El passat 5 d’octubre els nens i nenes de 3r i 4t vam estar a l’Espluga de Francolí visitant les coves prehistòriques.

Les monitores ens van explicar com vivien en aquella època: on vivien, com s’alimentaven, les eines que utilitzaven, els rituals que feien…

Després de l’explicació, amb uns pals i unes pells, vam construir entre tots una cabana, com si de la prehistòria es tractés!.

Més tard vam entrar a una cova petita, on vam dibuixar unes pintures rupestres super xules!

Un monitor ens va ensenyar la cova més gran. Ens va explicar com es va formar la cova, i com vivien allà a la prehistòria.

Vam gaudir molt i ens ho vam passar molt bé!!

INICI DEL CURS 2017-2018

Un nou curs comença, i al Cicle Mitjà, estem plens d’il·lusió i ganes de trobar nous aprenentatges mentre gaudim!

Us desitjem un bon curs a tothom!

EL MERCAT DE 3R!

Per a treballar els euros, el preu de les coses, les quantitats, la diferència, el canvi, etc, hem muntat el nostre mercat i ha sigut molt divertit!

TREBALLEM LES MESURES

La setmana passada els nens i nenes de 3rB vam treballar al pati el tema de la mesura a Matemàtiques. Per grups, vam estar mesurant diferents objectes amb la cinta mètrica i, fin i tot, ens vam mesurar la nostra alçada. Ens ho vam passar d’allò més bé!

TARDA A L’HORT

Els alumnes de 3r de primària hem plantat cebes i enciams a l’hort de l’escola. Hem après tot tipus de tasques de l’hort com, per exemple, llaurar la terra, regar, plantar i observar el seu creixement al llarg dels dies. Ens ho hem passat genial!

EXPOSICIONS ORALS DE MEDI NATURAL

Aquesta setmana els alumnes de 3r B han finalitzat els projectes de Medi Natural anomenat “Coneixem els animals”. Han estat treballant en parelles durant vàries setmanes amb l’objectiu de conèixer més el regne animal, les seves característiques, el seu hàbitat, l’alimentació, els seus costums, etc. Un cop teníem la informació que necessitàven, i amb ajuda dels nens i nenes de 6è A, van crear un Power Point per a la posterior exposició. Aquí us mostrem algunes imatges en el moment de les presentacions. Hem après moltes coses i ens ho hem passat molt bé!

LA DIADA DE SANT JORDI

Avui 21 d’abril hem celebrat les portes obertes de l’escola.

Els nens i nenes de 4t hem anat a veure les produccions literàries al gimnàs, ens ha encantat el conte viatger que hem fet entre totes les classes!

A la tarda hem preparat activitats per compartir amb els pares i mares i ens ho hem passat genial.

Bona Diada de Sant Jordi.?

IMG-20170421-WA0010 IMG-20170421-WA0011 IMG-20170421-WA0014 IMG-20170421-WA0015

CONCERT DE NADAL

El passat dia 21 de desembre vam celebrar el Nadal fent un bonic concert per a les famílies.

Aquí teniu els vídeos dels nostres artistes de Cicle Mitjà.

Esperem que els gaudiu!

RUTA VERDA

El divendres 4 de Novembre vam anar a fer una passejada per la Ruta Verda del nostre municipi.

La Ruta Verda és un cinturó verd amb un recorregut de 5’7 km, amb origen i final al Parc Canals i Nubiola. Va obrir-se l’any 2002 fruit del treball de recuperació de rieres impulsat per l’Ajuntament i realitzat per l’entitat local Grup d’Investigacions i Recerques Espeleològiques Sesrovires (GIRES).

El recorregut s’inicia al Parc Canals i Nubiola, conegut popularment com El Motor, i s’extén al llarg de 5 quilòmetres i 740 metres. La ruta està senyalitzada amb uns punts de referència que indiquen tant la distància que s’ha recorregut com la que resta per recorrer.

La Ruta Verda és un bon itinerari per gaudir del passeig en un entorn tranquil.

LA CASTANYADA

El passat dia 28 d’octubre vam celebrar la Castanyada al pati de l’escola tot ballant danses.

Aquí teniu els vídeos de les nostres danses.

Els nens i nenes de 3r vam ballar el Ball Francès.

Els nens i nenes de 4t vam fer el Ball de Cascabells.

EXCURSIÓ A CAPELLADES

El passat Dimecres 5 d’Octubre les classes de 3r i 4t vam anar al Molí paperer de Capellades. Va ser una excursió de tot un dia on ens van ensenyar com es feia el paper antigament i com ha anat evolucionant la manera fins avui en dia. A més a més, vam tenir l’oportunitat de fer paper de tres tipus: un blanc, un verd i un reciclat. Un cop acabat el taller, ens ho vam passar molt bé realitzant una gimcana amb el nostre grup classe, tot duent a terme diferents proves per tal d’anar aconseguint parts d’un mapa molt gran i, finalment, poder trobar el tresor amagat. Això no era ni més ni menys que paper plantable, amb el qual cada classe podrà plantar la seva pròpia planta de paper i veure tot el procés fins veure què passa al final.

En definitiva, va ser una excursió molt completa, on tots ens ho vam passar genial i vam gaudir moltíssim!

Aquí us deixem algunes de les fotografies que ens vam fer durant l’excursió. Esperem que us agradin!

COLÒNIES A TAMARIT

Els passats dies 26, 27 i 28 d’abril, el Cicle Mitjà vam anar de colònies al Càmping Tamarit Park Resort.

Durant aquells dies hem gaudit fent d’activitats a la platja com el Bodyboard i el  Bubble football.

Ens ho hem passat genial!!

SORTIDES CAVES FREIXENET

Dins dels nostres projectes d’aula on treballem el vi i el cava, vam anar a veure les caves Freixenet. Allà vam poder observar com ha canviat la producció del cava des dels temps antics on es feia tot a mà fins ara que s’encarreguen les màquines de molta part de la feina.

APADRINAMENT LECTOR Aquest curs ens hem estrenat com a padrins lectors dels nens i nenes de P4 i P5. Hem anat a llegir amb ells i ens ha agradat molt!

CARNAVAL

Com cada any ens hem fet la nostra disfressa i hem celebrat el carnaval a l’escola fent una rua pels carrers del voltant. Enguany, els alumnes de 3r ens hem disfressat d’ampolles de cava, els de 4tA de gerres de sangria i els de 4t B de Vinyes. Mireu quines disfresses més xules!

SORTIDA A L’ESPLUGA DE FRANCOLÍ

Dins del Projecte de la Prehistòria, els alumnes de Cicle Mitjà hem fet una visita a l’Espluga de Francolí i hem visitat les Coves de l’Espluga.

Allà hem vist l’evolució humana des del Paleolític fins a l’actualitat a través d’audiovisuals que recreen escenes de la Prehistòria amb personatges reals.

També hem participat en un taller de prehistòria on hem pogut construir una cabana neolítica i fer una pintura rupestre.

Ens ho hem passat d’allò més bé!!