I CONGRÉS DE PETITS/ES CIENTÍFICS I CIENTÍFIQUES

Aquest curs l’alumnat de 6è ha tingut el privilegi de poder participar en el primer Congrés de petits i petites científiques, una nova eina competencial que utilitza el mètode científic com metodologia de treball. Aquest congrés ha estat dirigit per Rosa Vela, membre del GAC i l’ ICE de Barcelona i s’ha dut a terme el dia 27 d’abril de 2017, al Museu Blau.

Han participat 4 escoles més de Catalunya, com ara: Escola Les Alzines, Escola Guerao de Liost, Escola El Temple i Escola Vedruna.

No es tractava de competir, sinó de compartir una manera d’aprendre a través del mètode científic, així com fomentar les habilitats i relacions socials amb d’altres escoles.

La temàtica que ha tractat l’escola Alba ha estat: LA CÈL•LULA, UNITAT DE VIDA.

La resta d’escoles van escollir temes com: la nutrició humana, la relació entre nutrició i càries, la relació entre nutrició animal i vegetal i la reproducció humana.

Per dur a terme aquest treball vam fer deu grups entre les dos classes, on l’alumnat es va agrupar lliurement. Les temàtiques que van sortir són: estudi de l’ADN, estudiar perquè les plantes són verdes o els colors dels ulls diferents, què són els virus, tamany de les cèl•lules, formes de les cèl•lules, l’ou és una cèl•lula…

A partir d’aquí i seguint les fases del mètode científic (observació, hipòtesi, experimentació i conclusions) vam aprendre i vam investigar molt sobre la cèl•lula.

L’alumnat va elaborar maquetes que han quedat exposades al museu Blau durant 10 dies, acompanyades d’uns pòsters.
Dels treballs finals vam fer votacions i van sortir dos grups finalistes: els virus i les diferències de color dels ulls i les plantes.

El primer grup amb el tema “Virus” van exposar al Congrés de Petits i Petites científiques, de Barna el 27 d’abril. El segon grup ho farà al Congrés de Ciència Anna Gené, a Lleida el 18 de maig.

Vam anar al congrés en 4 categories:

1. INVESTIGADORS: que van haver de superar uns reptes a través d’unes pautes al Museu Blau i van arribar a exposar les seves conclusions.
  2. EXPOSITORS: Grup que va exposar el tema VIRUS.
  3. MÚSICS: que van obrir l’exposició dels companys amb varies peces de música.
  4. ASSISTENTS: la resta de companys que van poder gaudir de la visita al recinte i l’Aquàrium , així com a l’exposició dels treballs presentats per les diferents escoles.

A la cloenda es vaN llegir uns escrits de diferents personalitats i es va donar un diploma a cada escola.
    Es va tancar l’acte amb el CANT DE L’ALEGRIA, tocat pels tot l’alumnat músics de les diferents escoles.Una experiència enriquidora on l’alumnat va poder gaudir i aprendre moltíssim!!!

I Congrés de Petites i Petits Científiques i Científics: