Veure per aprendre, la salut visual també hi és a l’escola.

veure per aprendreLa nostra escola participa enguany en la campanya de prevenció i conscienciació de la salut visual «Veure per Aprendre». Aquesta iniciativa, de l’associació Visión y Vida, és possible a la població gràcies a l’òptica Natural Optics Punt Visual.

Veure per aprendre consisteix a fer un ‘screening’ visual als alumnes de segon de primària de l’Escola. Un screening’ visual és un conjunt de proves per determinar si els nens i nenes presenten problemes visuals que poden interferir en el seu aprenentatge en un moment crucial de l’etapa de l’assoliment de la lectoescriptura. L’estudi es gratuït per a les famílies i si s’escau conclou amb una recomanació d’un examen visual més complet.

Aquest és el primer cop que a l’escola realitzem una revisió visual, i aquesta complementa altres revisions com la bucodental i les vacunacions a l’escola que ja fa força cursos acadèmics que es venen fent regularment.

El regidor d’Ensenyament, Joan Manel Tello, ha destacat, en declaracions a La Cala RTV,  que la prevenció és la millor opció per prevenir casos que poden tenir relació amb el fracàs escolar: “Un defecte visual pot afectar a la lectura i l’escriptura, i en aquestes edats és fonamental tenir una visió. correcta. Per tant és una iniciativa molt important i a la vegada profitosa” explica Tello.

Podeu trobar més informacions al lloc web www.verparaaprender.es