Mobilitats Erasmus+ a Bolzano (Itàlia) i Berlín (Alemanya)

L’Escola Sant Jordi forma part d’un Microconsorci d’Educació Inclusiva (MCEI) com també, del programa ERASMUS+ i ESAMTILC.

Dins del marc d’aquest projecte, aquestes darreres setmanes, dues mestres de l’escola, l’Amparo R. i la Sara C, han realitzat dues mobilitats amb l’objectiu comú d’observar com alumnes nouvinguts aprenen la llengua vehicular i com es treballa per la seva cohesió social i lingüística.

La mestra Amparo ha viatjat, des del 18 fins al 23 de febrer, fins a la província de Bolzano (al nord d’Itàlia) per conèixer de primera mà el sistema educatiu d’aquesta regió on conviuen fins a tres llengües oficials: alemany, italià i ladí.

Allí ha pogut assistir a diferents classes de diverses escoles de la zona i intercanviar experiències sobre l’ensenyament de les llengües, especialment a alumnes nouvinguts i amb origen migratori.

Agraïm, a la gent de Bolzano, la seva rebuda i a tots els professionals que han dedicat una part del seu temps a ensenyar-nos el seu treball. a casa carregats d’energia i de bones idees per compartir amb els nostres companys i per seguir millorant a la nostra feina.

Per altra banda, la mestra Sara C., s’ha desplaçat, des del 25 de febrer fins a l’1 de març, fins a la capital d’Alemanya per visitar una de les tres escoles bilingües que hi ha. En aquest cas, la visita ha estat a la “Joan Miró Grundschule” de Berlín.

En aquest centre hi ha dos modalitats d’escolaritat ben diferenciades:

• Escola Europea Bilingüe de Berlín: és una escola bilingüe (castellà i alemany) amb un perfil pedagògic especial. Està oberta a tots els nens i nens de famílies interessades en l’aprenentatge precoç de dues llengües. Aquí no hi ha aula d’acollida.
  • Regelschuleescola ordinària de Primària amb aula d’acollida.

A més, també ha visitat la Lemgo Grundschule, una altra realitat d’escola bilingüe de Berlín, la qual es caracteritza per tenir un perfil musical com a fonament per a la cohesió social entre alumnat i famílies.

Valorem molt positivament el fet d’haver tingut l’oportunitat d’haver observat aquests centres i de poder veure altres realitats de sistemes educatius diferents al nostre. Ha estat una experiència molt satisfactòria. Us deixem enllaçades les fotografies preses durant les dues estades per tal que vegeu algunes parts de les instal·lacions on hem estat.

Enllaç a les fotos de la visita a Bolzano (Itàlia)

Enllaç a les fotos de la visita a Berlín (Alemanya)