Reunió d’inici de curs amb mares i pares d’alumnes de 1r

PUNTS INTERESSANTS A RECORDAR EN LA REUNIÓ DE PARES/MARES

Enguany la direcció de l’escola ha estat present en les reunions d’inici de curs de començament de cicle, primer, tercer i cinquè. Per aquest motiu la reunió va tenir dos grans blocs temàtics, un sobre el funcionament general de l’escola i un altre més específic sobre primer.

1.-CALENDARI ESCOLAR: S’entrega a les famílies el calendari escolar 16-17 per una banda, i què esperem de les famílies, per l’altra. Podeu consultar el calendari del curs al següent enllaç:

http://agora.xtec.cat/ceip-santjordi-ametllademar/lescola/calendari-del-curs/

2. L’HORARI ESCOLAR -PUNTUALITAT:

–    Recordar l’horari d’entrada  i sortida.

– Les portes s’obren uns minuts abans, a l’efecte de fer les files corresponents. És important començar les classes amb tots els nens. Els retards obliguen a interrompre les feines, no solament del que ha d’obrir la porta, sinó, també, del mestre i dels propis alumnes.

–   Dintre de l’horari escolar no sortirà cap alumne/a si no el venen a buscar els pares o tutors. Si l’alumne/a es troba malament haurà de trucar a casa i que el vinguin a buscar. Per aquesta raó, és important que el mestre/a tingui més d’un telèfon de contacte i les autoritzacions pertinents de recollida d’alumnes.

  • Si l’alumne/a està refredat o té algun problema físic i ha de fer esport a primeres hores, es recomana que el portin a la següent sessió.
  • Demanar que justifiquin les faltes d’assistència.

3. HORARI D’ATENCIÓ A LES FAMILIES:

  • DIRECCIÓ/CAP D’ESTUDIS: Cal concertar la visita trucant al telèfon 977456480.
  • TUTORS I ESPECIALISTES: Concretar a través de l’agenda de l’alumne.

Es recorda a les famílies que, per qüestions de l’aula, es parli abans amb el tutor que no pas en direcció.

S’aconsella que es visiti la pàgina web del centre: www.escolasantjordi.net

4. HIGIENE CORPORAL I SALUT:

  • Recordar la importància de la higiene corporal i especialment la dels cabells, sobretot en els començaments de trimestre que es quan es detecten més casos de polls.
  • Quan es detectin polls a l’escola s’avisarà personalment a la família implicada i es passarà una circular per tal que tots facin les revisions pertinents. En cas que algú ho vegi a casa,cal que avisi al tutor/a per poder passar la circular.
  • En cas d’al.lèrgies s’ha de notificar al tutor i actualitzar la fitxa mèdica que es dona a EF.
  • No s’administrarà cap tipus de medicament si no és en algun cas concret de malaltia crònica i sempre i quan,estigui ben especificat per un metge.

5. SORTIDES ESCOLARS:

Són activitats ja contemplades dins la programació ja que complementen les activitats de l’aula.

Respectar les dates dels pagaments i els passos a seguir.

En cas de no assistència( per motiu justificat) es retorna l’import de l’activitat però no la part que correspon al transport.

L’alumne que no va a la sortida ha d’assistir a l’escola.

A la tercera falta greu que s’enregistra l’alumne no pot assistir a la sortida.

6. MATERIAL ESCOLAR.

Recordar que els alumnes cada dia han de portar el material necessari.

Els 5 euros que s’han abonat son per a material fungible ( folis, cartolines, pintures…).

Demanem a les famílies que cadascú porti un llibre,en préstec, per ampliar la biblioteca d’aula.

S’insisteix en que l’agenda és la via de comunicació entre les dues parts, per tant, que es revisi i es signi en cas que hi hagi notes.

7. NORMES D’ORGANITZACIÓ DEL CENTRE ( NOFC)

Es recorden els drets i deures dels alumnes i famílies i s’entrega la carta de compromís per a que es miri a casa, s’ompli i es signi, si s’està d’acord, i es torni a l’escola.

Es demana que es faci un bon ús dels dispositius mòbils, fotografies i/o vídeos que s’enregistrin a l’escola.

Les faltes i sancions dels alumnes seran degudament especificades i comunicades a les famílies.

8. HÀBITS A L’AULA.

Us demanem que al matí els alumnes vagin al lavabo abans de venir a       l’escola, ja que alguns matins ens demanen per anar al lavabo tan aviat com entren a l’escola. Després, durant el matí van anant quan ho creiem oportú.

Recordar-los que els alumnes poden portar una ampolla d’aigua per beure.

Per a la celebració dels aniversaris no posarem una nota a l’agenda donat que alguns alumnes els pot no agradar l’esmorzar de l’aniversari i així ens assegurem que tinguin alguna cosa per esmorzar. Aconsellem a les famílies que portin esmorzars saludables i que evitin les llaminadures. En el cas que porteu alguna cosa per beure us demanem que porteu els gots i si hi ha algun pastís o coc el porteu tallat de casa per tal de no tenir ganivets a l’aula. Si l’alumne ha de repartir invitacions no ho farà a l’entrada o sortida de l’escola ni les repartirem a l’aula, us demanem que ho feu fora el recinte escolar.

Els dimecres es el dia de la fruita i cal que portin alguna fruita per esmorzar i si es necessari acompanyar-la d’algun altre aliment. Al mateix temps demanar que els alumnes portin les racions adequades per a poder ingerir i no els poseu massa quantitat, donat que  intentem que es mengin tot el que els hi poseu.

A principi de curs (el primer dia), s’han pactat i acordat unes normes d’aula i unes conseqüències (per si no es compleixen les normes) entre TOTS els alumnes i la mestra. Aquestes normes sorgeixen d’un acord mutu i són els mateixos alumnes els qui les han pensat i consensuat. També són ells mateixos qui procuren que es respectin i en el cas contrari apliquen les conseqüències corresponents, si cal. Comentar que com son normes d’aula és possible que no totes les aules tinguin les mateixes normes i/o conseqüències tot i que a l’hora de redactar-les i ha un guiatge per part dels/les  mestres.

9. CONTINGUTS QUE ES TREBALLARAN A LES DIFERENTS ÀREES

Anomenar que coordinem els treball a les tres aules de 1r. Però que segons el grup i les dinàmiques de l’aula cada mestra realitza els canvis que considera oportuns en cada moment.  Els alumnes treballen els mateixos continguts i procurem que en el mateix moment però cal tenir en conte que cada grup evoluciona d’una manera diferent i que els alumnes que l’integren poden tenir més demanada d’un aspecte o d’un altre i que és la nostra tasca adaptar-nos als seus nivells evolutius per això demanem a les famílies que respectin el nivell evolutiu dels alumnes, que no avancem continguts a casa i que si els sorgeix algun dubte de la metodologia emprada es consulti amb la tutor

Sobre el deures, només dir-vos que no hi ha deures establerts sinó que els deures seran tots aquells que considerem que s’haurien hagut d’acabar a classe però no ha estat així. També algunes  lectures ja treballades per a repassar-les a casa.  Els llibres que van  a casa s’han de retornar a l’escola el dia següent per tal de poder treballar tan si esta la feina feta com no. Tot i no haver deures, sí que recomanem que llegeixin una estoneta cada dia.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>