Gràcies corredors solidaris!

Per fi ha arribat el dia del DENIP i ho hem celebrat com es mereix. Hem organitzat una cursa solidària i tots els infants de l’escola hi han participat. A més hem recaptat 451 euros per enviar al Sudan.

Aquí teniu un recull de FOTOS

Aquí teniu el text que va escriure la Ruth Buquet, la nostra directora:

Com tots vosaltres ja sabeu avui és el dia del DENI (Dia de la No violència I la Pau), dia en què commemorem la mort de Mahatma Gandi. Un senyor que va lluitar de manera pacífica per aconseguir la llibertat i la Pau del seu país.
Aprofitem aquest dia de l’aniversari de la seva mort per treballar com a eix transversal algun tema relacionat amb la construcció d’un món més just juntament amb la Campanya Kilòmetres de Solidaritat de la ONG “Save the Children”, que treballa en benefici dels infants de tot el món.
Aquest any, gràcies a l’aportació voluntària de tots els participants que heu participat a la cursa solidària, s’han recollit 451,33 euros que es destinaran als nens i nenes del Sudan del Sud.
Des del 2013 aquest país viu immers en un conflicte bèl·lic que ha portat a tota la població, i sobretot als infants, a una situació de fam, malnutrició, malalties i desprotecció.
Esperant que amb la suma de totes les voltes haguem arribat Sudan del Sud i aquests diners puguin ajudar a millorar una mica la vida d’aquest infants.

I aquí teniu el text que hem llegit i que s’ha encarregat de redactar el Consell d’Infants:

MANIFEST PEL DENIP DEL CONSELL D’INFANTS DE MATARÓ (2018)

Som el Consell d’Infants, que està format per representants de les escoles de Mataró. El Consell d’Infants és un espai de l’Ajuntament on els infants expressen el que pensen. Pel Consell d’Infants, la pau és un sentiment de no violència, de tranquil·litat. La pau és ser feliços. Creiem en el diàleg, que les idees diferents poden conviure i que els drets humans s’haurien de complir. Pensem que la confiança en els altres ajuda a resoldre els conflictes. S’ha de treballar per evitar el sexisme, el racisme i la discriminació.

En el Dia Escolar de la No-violència I la Pau (DENIP), els nens i nenes del Consell d’Infants de Mataró somiem:
– Que no hi hagi discriminació ni per sexe, ni per raça, ni per religió, ni per cap altra cosa.
– Que els drets siguin per a tothom
– Que hi hagi respecte a tot ésser viu.
– Que es respecti tot punt de vista i sapiguem escoltar.
– Que no tractem diferent a la gent amb discapacitat.
– Que tinguem empatia amb les altres persones i les ajudem.
– Que no es fabriquin més armes.
Per tot això, demanem a entitats, escoles, ajuntaments, a les persones de dins i fora la nostra ciutat que se segueixi treballant per tal que les persones tinguem coneixement dels nostres drets i deures i perquè reflexionem sobre com afecten les meves decisions i la meva manera de viure, a altres persones, als animals i al medi ambient, canviar allò que calgui per contribuir a la creació d’un món més just, sostenible i solidari.

Consell d’ Consell d’Infants de Mataró Infants de Mataró Infants de Mataró – DENIP 2018