Centenari Neus Català

Aquests últims mesos han fet molts actes per celebrar els cent anys de Neus Català, única supervivent catalana viva del camp de concentració nazi de Ravensbrück.

Per aquesta raó el dia 3 de desembre de 2015, els més grans de l’escola vam anar a la residència dels Guiamets, que és on viu ara, a visitar-la.

Vam estar  parlant de la seva vida de quan era petita.

Ens explicava que anava a l’escola dels Guiamets, que era una escola petita però molt bonica. Els nens i les nenes anaven separats, els nens tenien un mestre i les nenes una mestra. Ella ens va dir que va tenir molta sort perquè els va tocar una bona mestra, es deia Pepita. Tenien els llibres en castellà però la mestra Pepita els hi ensenyava en català.

De petita també anava al tros, a veremar, a l’oliva, … no li agradava gaire, i menys amb el fred de l’hivern.

Vam estar quasi una hora amb ella, vam mirar diversos llibres que han publicat sobre la seva vida, i no parava d’explicar-nos esdeveniments diversos quan apareixia una fotografia en les pàgines que fullejàvem, pàgines plenes d’històries, pàgines plenes de vida.

Gràcies Neus Català!

20151203_161843_800x600

Podeu veure i descarregar les fotografies des d’aquest enllaç

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *