BIOGRAFIA DE JOSEP RIBA JAQUES

Dimarts dotze de novembre l’avi de l’Heura i l’Ènia va venir a explicar-nos d’on prové el nom de la nostra escola.

Josep Riba va néixer el 26 de febrer de 1923 sense genolls ni colzes degut a una malaltia genètica, va ser el segon fill del matrimoni Francisco Riba Pascual i Teresa Jaques.

El seu germà, que va morir al final de la Guerra Civil quan va marxar de casa per por a les represàlies, era dos o tres anys més gran i s’encarregava de portar a Josep a l’escola dalt d’un carretó.Josep tenia molta força de voluntat i era molt intel·ligent. Sempre portava un bastonet a les mans que l’hi servia d’ajuda. Les seves cames eren les potes de la cadira on estava assegut. S’ajudava de les dos mans per escriure i dibuixar.

Després de la guerra, per tenir alguns ingressos, va començar a fer repàs als petis i joves del poble fins que més o menys al 1953 el mestre de l’escola, un militar i mestre per mèrits de guerra, el va denunciar i el van fer plegar. Al poc temps va començar un curs de dibuix, tot i la seva discapacitat era capaç de fer dibuixos molt realistes com el que podeu observar a continuació. També es dedicava a enquadernar llibres.

Primer va morir el seu pare, aproximadament deu anys després va morir la seva mare el 2 de juliol de 1974 i ell el 16 d’agost del mateix any, a l’edat de 51 anys.

Al cap d’uns anys l’AMPA de l’escola va decidir posar el seu nom al centre educatiu del poble per recordar la història de superació.

Ens va semblar molt interessant perquè no coneixíem la seva història, ara sempre la recordarem i tindrem en compte que si ens proposem una cosa hem de lluitar i esforçar-nos per aconseguir-la.

Moltes gràcies Jaume per explicar-nos una part de la història de la nostra escola 😉